Unt sau margarina – care este cea mai sanatoasa optiune

Unt sau margarina? Este o intrebare pe care ti-o pui des? Afla care sunt principalele diferente intre cele doua produse, si fa alegerea cea mai buna pentru sanatatea ta.

Nu exista nici un dubiu, ambele sunt delicioase, insa prin ce se diferentiaza cele doua? Doar gustul le diferentiaza, sau au proprietati nutritive diferite?

– Untul este o crema de lapte batuta pentru a deveni o emulsie cremoasa. Componentele sunt smantana si sarea.

unt

 

Untul are urmatoarele proprietati nutritive:

  • valoare energetica in 10g- 74 kcal;
  • carbohidratii: 0 g;
  • proteine: 0 g;
  • grasimi: 8,3 g;
  • grasime saturata: 4,8 g
  • sodiu: 90 mg.

Dar intrebarea este: este untul un produs nociv pentru sanatate?
Sepecialistii spun, ca desi untul este bogat in grasimi saturate si colesterol, acesta este un produs natural. Cu alte cuvinte, corpul nostru stie sa metabolizeze aceste grasimi.

Studiile au demonstrat ca un consum moderat de unt, nu duce la cresterea colesterolului.
Important este sa nu consumi untul cu alte grasimi saturate, cum ar fi carnea, si sa nu se depaseasca cantitatea recomanda ta de astfel de grasimi.

– Margarina se obtine din uleiuri vegetale hidrogenate. Ea este crescuta artificial in grasimi. Componentele margarinei, sunt uleiuri vegetale lichide, apa, lapte, zer, sare, vitamina A, stabilizatori: mono si digliceride ale acizilor grasi sii lecitina din soia. Conservanti: sorbat de potasiu si benzoat de sodiu; acid citric; antioxidanti: BHT, TBHQ si EDTA; aromatizanti si coloranti.

margarina

Proprietatile nutritive ale margarinei sunt:

  • valoarea energetica in 10 g: 72 kcal;
  • carbohidratii: 0 g;
  • proteine: 0 g;
  • grasime totala: 8 g;
  • grasime saturata: 2,3 g;
  • sodiu: 60 mg.

Este demonstrat faptul ca grasimile hidrogenate sunt daunatoare pentru sanatatea ta. Nutritionistii subliniaza faptul ca margarina, si cremele vegetale sunt controversate pentru sanatate, iar dovezile indica faptul ca aceste tipuri de grasimi agraveaza starea de sanatate, de asemenea poate provoca rezistenta la insuline.

Avantajele margarinei sunt vitaminele A, D, B2, E. unele dintre acestea fiind folosite pentru stabilitate oxidativa. Vitamina E si beta carotenul pot preveni oxidarea grasimilor polinesaturate, prevenind oxidarea produsului.

Luand in considerare caracteristicile celor doau produse, un lucru este clar: nici untul, nici amrgarina nu trebuie consumate in exces.

In timp ce untul are 74 calorii pe 10 g, margarina are 72 calorii. Dar, desigur, nu este singurul lucru de care trebuie sa tii cont.
Potrivit nutritionistilor, untul este cea mai buna optiune, fiind un produs natural, insa trebuie consumat cu moderatie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *