Top 8 alimente pentru memorie si atentie sporita

Atunci cand incepi sa-ti dai seama ca memoria iti joaca feste, si nu mai reuseti sa te concentrezi, nu trebuie sa te ingrijorezi, indreapta-ti atentia catre alimentatia ta. Creierul are nevoie de resurse pentru a functiona corespunzator.

Creierul incepe sa-si piarda din capacitatea de memorare inca de la 28 de ani, insa un creier bine hranit poate sa functioneze foarte bine si la varste inaintate.

Micul dejun este un element cheie pentru o buna memorie. Acesta imbunatateste procesele mentale, capacitatea de a gestiona informatii si a face conexiuni rapide.
Pe langa micul dejun, pentru o memorie si o atentie buna trebuie sa introduci in alimentatia ta urmatoarele alimente:

alimente memorie

1. Nuci
Nucile, migdalele, si alte seminte sunt sursa de vitamina E antioxidanta. Vitamina E consumata regulat in decursul vietii, mentine acuitatea mentala si previne maladia Alzheimer. Cu ajutorul acestei vitamine, memoria ta se va mentine la fel de agila ca in tinerete.

2. Peste
Pestele vine cu un aport important de iod, fosfor si acizi grasi esentiali, fundamentali pentru buna functionare a neuronilor. Acizii grasi cresc eficienta mentala.

3. Carne de curcan
Carnea de curcan este bogata in tirozina, aminoacid esential pentru a creste capacitatea de memorie si eficienta functiilor mentale.

4. Afine
Afinele sunt bogate in flavonoide si anthocianine, substante care protejeaza celulele cerebrale impotriva imbatranirii. Ele limiteaza acumularea radicalilor liberi in creier si previn pierderile de memorie legate de varsta.

5. Prune uscate
Prunele uscate, dar si smochinele, stafidele si caisele, contin bor. Acesta imbunatateste promptitudinea cu care creierul raspunde solicitarilor.

6. Morcov
Morcovul este bogat in betacaroten. Aportul crescut de betacaroten si vitmina C stimuleaza memoria, intarzie imbatranirea prematura si cresc longevitatea si capacitatile mentale.

7. Ficat
Ficatul are un continut ridicat de fier si previn aparitia anemiei. Un nivel scazut de fier poate afecta memoria. In plus, ficatul contine acid folic ce sustine activitatea sistemului nervos si vitamina A antioxidanta.

8. Paine
Painea, pastele fainoase, orezul si cerealele sunt sursa de carbohidrati complecsi care elibereaza treptat glucoza si mentin constant nivelul de aprovizionare al creierului cu energie. Produsele fainoase contin triptofan si grupul de vitamine B implicate in transmiterea impulsurilor nervoase.

Pentru o buna memorie si o atentie sporita, consuma cele 8 alimente in mod regulat si in cantitati moderate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *