Semintele de in – benefice pentru sanatate

Numerosi specialisti recomanda tot mai des consumul semintelor de in. Semintele de in au nenumarate beneficii pentru sanatate, prevenind o multime de boli si in plus te pot ajuta sa slabesti.

Semintele de in sunt o bogata sursa de omega-3, fibre, vitamine, minerale si lignani (compusi naturali gasiti doar in plante, avand compozitia chimica asemanatoare cu a estrogenului si a antioxidantilor.) Acestea se pot gasi in doua variante: brune sau aurii, ambele feluri fiind la fel de benefice pentru organism.

seminte si ulei inBeneficii seminte in:

  • lignani stabilizeaza nivelul zaharului din sange;
  • pot ajuta in unele cazuri de constipatie datorita continutului crescut de fibre;
  • acizi grasi Omega-3 scad sensibil colesterolul prevenind tensiunea arteriala;
  • combat oboseala si stresul si alunga insomniile;
  • mentin inima sanatoasa;
  • scad riscul aparitiei artritei;
  • inlatura si impiedica formarea pietrelor la fiere;
  • atenuează simptomele sindromului de colon iritabil datorita continutului boagt in fibre;
  • te ajuta sa slabesti datorita fibrelor continute care interactioneaza cu asimilarea grasimilor, si in plus inul da senzatia de satietate;
  • previn aparitia cancerului de colon si prostata;
  • ameliorarea simptomelor menopauzei;
  • reglaza ciclului menstrual;
  • intarzie imbatranirea oaselor si a pielii;
  • curata epiderma lasand pielea frumoasa;
  • cresc imunitatea organismului.

100 g de seminte de in contin: 20 g proteine, 28 g fibre si 41 g grasimi sanatoase si 530 kcal/

Semintele de in sunt indicate a fi consumate macinate sau inmuiate, deoarece consumate intregi pot sa nu aiba nici un efect. Acestea, pot fi consumate si sub forma de ulei, fiind o buna sursa de vitamina A.

Semintele de in pot fi consumate in salate, paine, prajituri, cereale cu lapte, iaurturi, sau amestecate in compozitia diferitelor alimente: chiftele, sarmale, salata de vinete, etc.

Nu este indicat sa consumi ma mult de 4 linguri de seminte de in pe saptamana, iar in cazul persoanelor insarcinate, nu mai mult de 2 linguri pe saptamana, aceasta putand duce la blocaje intestinale.
Nu sunt recomandate in cazul cancerului de prostata, cancerului uterin, de san, ovarian.

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *