Perele – beneficii pentru sanatate

Perele sunt extrem de benefice pentru sanatate. 

Perele sunt fructe dulci, in stransa legatura cu merele. Ele au culori diferite: galben, verde, maro, rosu, sau chiar o combinatie intre acestea.
Pulpa perelor este suculenta si dulce, cu textura moale si untoasa, dar sunt si pere cu pulpa granulata.

pere

Dintre toate soiurile de pere, cele chineze au proprietati medicinale. Dar, cu toate acestea, si celelalte soiuri sunt sanatoase.

Perele se gasesc in orice sezon insa, dar mai ales in lunile iunie- februarie, in functie de soi.

Perele sunt sursa excelenta de fibre solubile. Perele contin vitaminele A, B1, B2, C, E, acid folic si niacina. De asemenea, sunt bogate in cupru, fosfor si potasiu, cu cantitati mai mici de calciu, clor, fier, magneziu, sodiu si sulf.

Unele soiuri au un continut ridicat de fier. Acest lucru se poate vedea cand o para este taiata si devine maro. Aceasta inseamna ca ar un continut scazut de fier sau chiar inexistent.

Beneficiile perelor pentru sanatate

Perele sunt adesea recomandate ca un fruct hipo-alergenic, bogat in fibre care nu produce reactii adverse.
Sucul de pere poate fi introdus in alimentatia sugarilor, acesta este usor si sanatos.

– Tensiunea arteriala – Perele au anti-oxidanti si anti-cancerigeni care ajuta la prevenirea hipertensiunii arteriale si a accidentului vascular cerebral.

– Prevenirea cancerului – Vitamina C continuta de pere si anti-oxidantii, protejeaza celulele de radicalii liberi.

– Colesterol – Continutul ridicat de pectina face ca perele sa fie utile in scaderea valorilor colesterolului.

– Sanatatea colonului – Perele bogate in fibre sunt necesare pentru sanatatea colonului tau.

– Constipatie – Pectina din pere este un laxativ usor. Consumul de suc de pere ajuta la tranzitul intestinal regulat.

– Energie – Poti obtine o sursa rapida de energie cu ajutorul sucului de pere, datorita fructozei si glucozei continute de pere.

– Febra – Efectul de racire din pere este excelent in ameliorarea febrei. Cel mai bun mod de a reduce febra, este sa bei un pahar mare de suc de pere.

– Imunitate – Nutrientii anti-oxidanti din pere sunt critici pentru sistemul imunitar. Bea suc de pere atunci cand simti ca te paste o raceala, si nu numai. Iti vei intari sistemul imunitar.

– Inflamatia – sucul de pere are efect anti-inflamator si ajuta la ameliorarea durerilor.

– Osteoporoza – perele contin un nivel ridicat de bor. Borul ajuta organismul sa-si pastreze calciul in oase, astfel prevenind osteoporoza.

– Corzi vocale – perele din China si putina miere de albine,  vindeca gatul si ajuta corzile vocale.

Sfaturi de consum a perelor

Alege pere ferme, profund colorate. Acestea se pot consuma cand se coc usor.
Odata coapte, depoziteaza-le in frigider, unde vor ramane in stare proaspata cateva zile. Depoziteaza perele departe de alimentele mirositoare, acestea au tendinta de absorbi mirosurile.
Perele foarte coapte nu sunt potrivite pentru stoarcere. Incearca sa consumi perele cat mai proaspete pentru a te bucura de beneficiile lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *