Mituri despre alimente

Despre alimente exista o multime de mituri din cauza intelepciunii populare neintelese care a dus la speculatii. Prin urmare, vom raspunde la cele mai frecvente intrebari cu privire la alimente.

mituri alimente

Fructele mancate dupa mesele principale ingrasa?
Potrivit expertilor in nutritie, este recomandabil sa ai trei portii de fructe pe zi. Daca acestea sunt mancate inainte sau dupa masa, nu este nici bine, nici rau, pentru ca nu conteaza ordinea. Da, exista si cazuri cand ar trebui schimbata ordinea, de aexemplu atunci cand vrei ca pofta de mancare sa scada sau atunci cand este urmat un regim alimentar.
Daca nu ai probleme cu stomacul, poti manca fructele inainte de masa, atunci nutrientii vor fi mai bine absorbiti de organism. De asemenea, fructele mancate inainte de masa scad senzatia de foame.
Daca ai probleme cu stomacul, cum ar fi gastrita, mananca fructele dupa masa pentu a nu creste aciditatea in stomac.
Este indicat sa mananci fructe inainte de masa pentru a te bucura de toate beneficiile pe care acestea le pot oferi.

Grasimea te ingrasa?
Alimentele bogate in grasimi, cum ar fi uleiul de masline, carnea sau pestele de calitate, nu ingrasa. Acesta sunt necesare deoarece ofera grasimi esentiale ce sustin functiile hormonale si ajuta la mentinerea structurii membranelor celulare. Acestea sunt grasimi benefice mai ales pentru ochi, creier si nervi.

Sunt dietele de detoxifiere miraculoase?
Detoxifierea a atras tot mai multi adepti in ultimii ani. Sucurile de fructe si legume au devenit tot mai populare. Dar aceste sucuri concentrate, in lipsa unei diete echilibrate pot genera efecte adverse asupra organismului.
Sucurile de fructe si legume sunt excelente pentru a fi consumate dar nu lasa deoparte restul produselor alimentare si nu te baza pe o dieta cu suc.

Zaharul confera energie?
Este adevarat, insa cu unele nuante. Zaharurile dau energie caci glucoza este transformata rapid in energie la nivelul celular. Dar aceasta energie este consumata foarte repede si da senzatia de foame din nou.
Mai mult decat atat, excesul de glucoza in sange poate fi toxic. Glucoza care nu a fost transformata in energie este transportata la ficat prin insulina si astfel pe ficat se acumuleaza grasime. Daca acest fenomen continua pe o lunga perioada de timp poate duce la starea cunoscuta sub numele de: rezistenta la insulina

Nu trebuie sa mananci mult inainte de sport?
Absolut adevarat. Studiile stiintifice au aratat ca este mai usor sa te misti cand ai un nivel scazut de glucoza in sange. In plus, daca nu mananci inainte si dupa sport, organismul este obligat sa transforme grasimea in energie, astfel calitatea musculara este garantata.

foto: youne.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *