Mituri despre iaurtul grecesc

Iaurt grecesc. Ce iti vine in minte cand auzi aceste cuvinte? Un aliment sanatos? O gustare fara calorii? O alegere buna cand vine vorba de proteine? Controversele care se invart in jurul iaurtului grecesc sunt multiple, si pe buna dreptate.

Adevarul este ca nu toate variantele de iaurt grecesc de pe piata, sunt sanatoase si hranitoare. Retetele variaza, ceea ce inseamna ca pot exista diferente considerabile.

Ce este iaurtul grecesc?

iaurt grecesc
In mod traditional, iaurtul grecesc se face prin indepartarea zerului. Rezultatul final este un iuart solid cu mai putin zahar, mai putine glucide si proteine mai multe decat iaurtul obisnuit. Potrivit specialistilor, iaurtul grecesc este un produs intermediar, intre laptele traditional si branzeturile maturate.

Diferenta dintre iaurtul grecesc si iaurtul normal.

Principala diferenta dintre iaurtul grecesc si iaurtul normal consta in textura cremoasa, care joaca un rol fundamental in calitatea produsului final. Cantitatea de proteine, grasimi, sodiu, calciu, zahar si lactoza va depinde in mare masura de fabricarea produsului.

O alta diferenta intre iaurtul grecesc si iaurtul natural este indepartarea periodica a zerului. Cand zerul este eliminat, o parte din cantitatea de zahar este eliminata, dar si carbohidrati si proteine. 

Iata cateva mituri despre iaurtul grecesc, pentru a face cea mai buna optiune de consum.

1. Toate iaurturile grecesti se fac in acelasi mod
Nu exista reguli stricte in ceea ce priveste producerea iaurtului grecesc. Unele companii realizaeaza alimente in mod traditional, altele nu, ceea ce duce la modificarea produsului final. Uneori sunt adaugate ingrediente ce pot modifica produsul final. Unele companii se pot baza pe iaurturi grecesti cu mai putina grasime, altele cu mai multe proteine, altele pun accent pe textura. Pentru aceasta se adauga smantana, lapte integral, zahar, gelatina si alte produse, astfel ajungandu-se la produsul final dorit.

2. Iaurtul grecesc contine de doua ori mai multe proteine
Este un mit, nu toate iaurturile grecesti contin o cantitate semnificativa de proteine. Intr-adevar pot contine mai multe proteine decat iaurturile naturale, insa nu de doua ori mai mere. Procesul de fabricatie este crucial.

3. Iaurtul grecesc este o optiune lacto-vegetariana
Nu este o regula pentru toate marcile. Unii producatori adauga gelatina, aceasta fiind un derivat obtinut din produse secundare de origine animala. Gelatina  folosita nu este o problema pentru persoanele care consuma carne, insa pentru lacto-vegetarieni, ar putea fi.

De asemenea, este folosita si o substanta numita carmin, un colorant derivat din gandaci, care ofera o aroma si o culoare ca a capsunii.

Pentru a te asigura ca mananci un iaurt grecesc real este important sa citesti eticheta produsului. Principalele ingrediente trebuie sa fie laptele si probioticele. Evita produsele ce contin: agenti de ingrosare, amidon din porumb modificat, gelatina, samantana.

Iaurtul este o importanta sursa de proteine, calciu, fosfor, vitamina E si carbohidrati. Acesta aduce beneficii organismului: faciliteaza digestia, imbunatateste absorbtia de calciu, fosfor si vitamina D, ajuta la mentinerea florei intestinale.

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *