Exercitii pentru seniori – mentine-te sanatoasa in perioada de aur a vietii tale

Pensionarii prezinta un risc sporit de a suferi de diferite boli, acestea putand varia de la o simpla indigestie pana la atac cerebral, iar varsta inaintata ii face sa fie mai susceptibili ranilor fizice, ca urmare a unei caderi, de exemplu. Pentru batrani, factori ca oasele si muschii imbatraniti, combinati cu o putere mai redusa duc la inactivitate, lucru care, la randul sau, duce la un sistem imunitar slabit, diminuand flexibilitatea si echilibrul mintal, acestea fiind recunoscute ca fiind factori importanti pentru un corp si o minte sanatoasa. Un mod bun de a lucra contra acestor probleme il reprezinta exercitiile, care ii pot ajuta pe cei mai in varsta sa-si pastreze mintea si trupul sanatoase.

exercitii pentru seniori

Exercitiile simple sau personalizate pentru seniori ii vor mentine sanatosi in perioada de aur a vietii lor, pastrandu-le un echilibru fizic, mintal si emotional.

Exercitii simple pentru batrani

  • Mersul pe jos. Pentru inceput, mersul pe jos este unul dintre cele mai bune exercitii pe care le poate face un om mai varsta. Plimbatul regulat dimineata si seara te pot mentine sanatos si in forma. Aceasta activitate te poate ajuta sa arzi grasimi, sa-ti maresti flexibilitatea si sa te simti mai bine spiritual.
  • Yoga este o forma indiana traditionala de exercitii. Aceasta are un efect de insanatosire asupra sufletului. Yoga include exercitii de respiratie si medidatie care joaca un rol important in mentinerea unui balans intre corp, minte si spirit. Acest lucru poate ajuta batranii sa inregistreze o reducere a presiunii arteriale si a nivelului de stres. Yoga te ajuta sa devii mai flexibil si mai relaxat. Beneficiul cel mai mare al acestei activitati il resimt articulatiile, indepartand stresul, pe langa faptul ca te va pastra in forma.
  • Aerobicul este ritmic prin natura sa si iti incalzeste corpul. Aceasta activitate implica fiecare parte a corpului si este benefica pentru intinderea si tonifierea muschilor. De asemenea, aerobicul intareste sistemul respirator, ofera suficient oxigen, imbunatateste circulatia sangelui, reduce presiunea sanguina si palpitatiile, precum si sanatatea mintala.

Pentru a-ti mari rezistenta exista, de asemenea, o varietate de exercitii. Daca simti ca varsta te ajunge din urma, insa, inima inca ti-e tanara si simti ca iti plac provocarile, poti sa-ti maresti rezistenta prin realizarea unor activitati care ar putea sa necesita ceva mai mult efort pentru varsta ta.

Incearca sa mergi cu bicicleta, daca este posibil, urca pe scari, daca poti sau incearca o activitate sportiva, insa asigura-te ca nu te va lasa fara suflu. Acest lucru iti va oferi un punct de referinta pentru momentul in care trebuie sa te opresti. Daca reusesti sa faci asta, cu siguranta vei putea sa te simti mai fericit si mandru de ceea ce ai putut sa faci la varsta ta. Si, nu mai trebuie precizat ca si fericirea este buna pentru a te mentine in forma. Dupa ce ti-ai dezvoltat increderea de a realiza astfel de activitati, iti poti provoca nepotii sa te intreaca. Oricine ar castiga, intr-un final, tu iti maresti rezistenta oricum si reusesti sa petreci timp mai mult cu nepotii tai.

foto: medicaldaily.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *