Descopera beneficiile incredibile ale nucilor

Nucile, confirma studiile stiintifice, pot face foarte multe pentru sanatatea noastra.

Un studiu publicat de Universitatea din Maastricht a demonstrat ca un consum de 10 de grame de nuci pe zi, timp de 10 ani, reduce riscul de deces cu 23%. In cuvinte simple, un pumn de nuci in fiecare zi prelungeste viata ta!

nuci

Nucile sunt mari aliati pentru sanatatea inimii tale. Ele ajuta la reducerea colesterolului „rau” si creste colestorulul „bun”. Ele ofera o multime de fibre, potasiu si vitamina E, esentiale pentru a preveni artrita, cataracta, infectii si pentru a preveni imbatranirea prematura.

Inima, oasele, sistemul nervos si sistemul digestiv functioneaza mai bine datorita nutrientilor din nuci. Daca vei incorpora aceasta mancare in dieta ta iti vei asigura sursa de proteine, fibre, antioxidanti, calciu, potasiu, Vitamina E, Omega-3, magneziu si zinc.

Avem si o veste proasta: nucile ingrasa daca sunt consumate in cantitati mari. Aceasta inseamna ca trebuie sa consumi cu moderatie, deoarece ofera o multime de calorii. 30-40 de grame de nuci pe zi sunt suficiente pentru a te bucura de beneficiile pe care acestea le ofera.

Beneficiile Nucilor:

Consumul de nuci reduce riscul de boli de inima
Continutul nucilor este bogat in acizi grasi nesaturati cum ar fi omega 3, ceea ce face nucile un aliment protector pentru inima. De asemenea, reduc colesterolul rau, iar un consum de 140 de nuci pe saptamana reduce riscul de boli de inima cu 35%. Acesta este unul din marile beneficii ale nucilor in dieta.

beneficii nuci

Sursa de proteine
Nucile sunt bogate in proteine, ceea ce le face o alegere perfecta pentru vegetarieni. Sunt unul din alimentele cele mai bogate in proteine.

Reduc nivelul tensiunii arteriale
Nucile contin l-arginina, un component care creste productia de oxid nitric din organism. Aceasta relaxeaza arterele si ne face mai putin predispusi la formarea cheagurilor de sange, imbunatatind nivelul tensiunii arteriale.

Intarirea oaselor
Nucile sunt o buna sursa de calciu, fosfor si potasiu, elemente nutritive esentiale pentru sanatatea oaselor.

Sursa de fibre
Fibrele sunt esentiale pentru buna functionare a sistemului digestiv. Ele ne ajuta sa ne simtim satui si sa mancam mai putin. De asemenea, consumul de nuci previne si controleaza diabetul zaharat.

Indice glicemic scazut
Nucile au un indice glicemic scazut, ceea ce inseamna ca elibereaza treptat zahar in sange. Acest lucru protejeaza organele noastre vitale si reduce riscul de diabet.

Sursa de antioxidanti
Alimentele bogate in antioxidanti ar trebui sa fie prezente in dieta fiecaruia. Acestea sunt esetiale pentru reinnoirea celulelor noastre, reduc oxidarea depozitelor de grasime si a vaselor de sange.

Sursa de potasiu
Nucile contin de asemenea potasiu. Acest nutrient protejeaza sistemul nervos si este necesar pentru toti muschii corpului, inclusiv inima. Regleaza ritmul cardiac si fluxul de sange.

Sursa de vitamina E
Aceasta inseamna ca nucile previn artrita, cataracta, infectia si imbatranirea prematura.

Furnizeaza energie
Datorita tuturor substantelor nutritive pe care le au, plus magnezu si zinc, nucile sunt un aliment ce da multa energie.

Iata multe motive pentru a consuma nuci. Aminteste-ti ca aceasta lista de beneficii se regaseste si la migdale si alune. Pentru a te bucura de beneficiile nucilor cheia este sa le consumi cu moderatie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *