De ce avem nevoie de germeni de grau

Germenii de grau sunt embrioni ai plantei de grau. Acestia sunt plini de vitamine si minerale. Germenii de grau hranesc in cele din urma planta. Acesta este si motivul pentru care germenii de grau contin atat de multe substante nutritive.

Din pacate, germenii de grau sunt indepartati in timpul rafinarii cerealelor spre a obtine faina alba. In procesul de fabricatie germenii sunt eliminati deoarece uleiurile sanatoase pot rancezi repede, asa ca pentru companiile producatoare este mult mai simplu sa pastreze graul in forma rafinata pentru mai mult timp.

germeni de grau

De ce sunt germenii de grau atat de buni pentru tine?
2 linguri de grau au aproximativ 1,5 grame de grasimi nesaturate, 9 grame carbohidrati, 4 grame proteine, 2 grame fibre dietetice, 2 grame zaharuri, colesterol, si aprozimativ 60 de calorii.

In plus germenii de grau contin o multime de elemente nutritive sanatoase pentru organismul tau:

Vitamina B
Germenii de grau contin vitamina B1, B6, si acid folic. Vitaminele B sunt importante pentru inima ta, si ajuta la o buna stare de spirit.

Fibre
Germenii de grau contin multe fibre care sunt necesare pentru echilibrarea zaharului din sange, controlul colesterolului, sanatate intestinala si detoxifiere.

Fitosteroli
Germenii de grau contin fitosteroli care sunt compusi similari cu ai colesterolului. Acesti fitosteroli pot reduce nivelul colesterolului nesanatos si te ajuta sa ai o inima sanatoasa.

Acizi grasi sanatosi
Germenii de grau sunt o buna sursa de acizi grasi omega 3. Acizii grasi omega 3 pot ajuta la scaderea colesterolului, reduc infalmatia, sprijina sistemul nervos, reduc nivelul de anxietate si imbunatatesc starea de spirit.

Minerale
Germenii de grau contin de asemnea minerale, inclusiv fier, zinc, magneziu, calciu, seleniu si mangan. Corpul nostru are nevoie de minerale pentru a se repara si pentru a ne mentine sanatosi.

Vitamina E
Germenii de grau contin vitamina E. Aceasta vitamina serveste ca un antioxidant puternic care protejeaza membranele celulare, celulele creierului si moleculele de colesterol din radicalii liberi.

Cum poti introduce germenii de grau in alimentatia ta?
Adesea germenii de grau sunt eliminati in procesul de fabricare, asa ca nu este suficient sa consumi produse ce contin grau.
Daca vrei sa introduci in dieta ta germenii de grau, cel mai indicat este sa consumi germeni de grau sub forma de pulbere. Include pulberea de germeni de grau in shake-uri de proteine, fulgi de ovaz, musaca, briose, sau presara peste cerealele cu iaurt. De asemenea poti pulberea de germeni de grau si in clatite sau alte prajiturele.

germeni-de-grau 1

sursa: sanatate.bzi.ro

O alta modalitate de a consuma germeni de grau este sa ii obtii chiar tu acasa. Semintele de grau se spala bine in 2, 3 ape, si se lasa la inmuiat in apa calduta timp de 7 ore.  Dupa acest interval graul se pregateste de germinare. Se scoate din apa si se pune intr-o tavita uscata, distribuit uniform. Gereminatia graului dureaza 2- 3 zile. Daca mediu in care sta graul este prea uscat, se recomanda stropirea lui cu putina apa, pentru a nu se usca. Adauga noile plantute de grau in salate, sucuri naturale sau alte mancaruri.

Desi sunt ideali pentru sanatate persoanele care au sensibilitate la grau sau gluten ar trebui sa stea departe de germenii de grau.

sursa: doctoroz.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *