Cum sa prajesti corect alimentele

prejire corecta alimenteAlimentele prajite sunt pline de calorii si nu sunt tocmai sanatoase. Cu toate acestea, sa intampla sa nu poti renunta in totalitate la alimentele prajite, de aceea trebuie sa inveti sa le prajesti corect.

Specialistii recomanda prajitul, ca ultima varianta de a pregati alimentele. Opteaza pentru modalitati mai sanatoase de preparare, cum ar fi: gratarul, cuptorul, fierberea, gatitul la aburi, gatitul inabusit.

Daca alegi prjitul ca varianta de a pregati alimentele atunci fii foarte atenta la grasimea pe care o folosesti. Unele grasimi, la temperaturi ridicate, elimina substante toxice ce sunt daunatoare organismului.
Cele mai indicate uleiuri pentru prajit, rezistente la temperaturi ridicate sunt: uleiul de masline si uleiul de arahide. Cea mai sensibila grasime este untul. Acesta nu se foloseste niciodata la prajit.

O alta conditie esentiala a prajitului este cantitatea de grasime folosita. Aceasta trebuie sa acopere alimentele in totalitate, limitand astfel imbibarea lor cu grasime. Atata timp cat alimentele nu sunt in totalitate acoperite de grasime, temperatura nu este aceeasi pe toata suprafata produsului, si nu se va forma crusta ce impiedica intrarea grasimii in aliment.

Pentru a praji corect alimentele, este important ca uleiul folosit sa fie schimbat des. Schimband uleiul eviti arderea lui, cat si a resturilor de alimente ramase in acesta.

Alimentele prajite sunt pline de grasime si calorii. Cu toate acestea, daca ai ales acesta varianta, incearca de ficare data cand gatesti sa scoti alimentele pe o hartie absorbanta, astfel sa indepartezi o parte din uleiul in care a fost prajit.

Daca vrei sa prajesti corect, ai grija ca uleiul tau sa nu fie rancezit!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *