Cum sa-ti potolesti foamea intr-un mod sanatos

Ai decis ca trebuie sa slabesti cateva kilograme sau pur si simplu ti-ai propus sa ai obiceiuri alimentare mai sanatoase. Ai inceput activitatea fizica si un regim alimentar echilibrat, dar pe parcursul zilei se instaleaza foamea. Dorinta de a tine dieta incepe sa slabeasca si tot ce iti doresti este mananci. 

senzatie foame

Pastreaza-ti calmul. Cu o buna indrumare, poti opri foamea intr-un mod sanatos, urmandu-ti astfel obiectivele.

Potoleste senzatia de foame intr-un mod sanatos:

1. Mananca mai intai salata –  Nutritionistii ne sfatuiesc sa mancam salata inainte de felul principal. Legumele sunt bogate in vitamine si minerale, au fibre si cresc senzatia de satietate, reducand cantitatea de mancare consumata la felul principal.

2. Pariaza pe vitamine – Sursele de vitamine preparate acasa sunt bune pentru a controla senzatia de foame. Cerealele cu lapte degresat ajuta la oprirea foamei.

3. Pariaza pe alimente bogate in fibre solubile – Exista doua tipuri de fibre: solubile si insolubile. Fibrele solubile formeaza un fel de gel atunci cand retin apa. Astfel se creeaza senzatia de satietate si reducera stomacului. Acest tip de fibre se gasesc in fructe, legume si leguminoase.

4. Consuma grasimi bune – Acizii grasi esentiali ajuta dieta, precum fibrele. Cu alte cuvinte ajuta la o digestie lenta. Peincipalele surse de grasimi bune sunt: uleiul de masline extra virgin, somonul, avocado.

5. Ia un mic dejun cocamplet – O masa echilibrata este esentiala, ea te va ajuta sa rezisti fara sa-ti fie foame, pana la masa urmatoare. Organismul foloseste energia inmagazinata la micul dejun si  foamea nu va aparea prea curand. La prima masa a zilei refecem stocurile astfel incat sa avem energie pe tot parcursul zilei.

6. Dormi bine – Studiile arata ca persoanele care dorm prost au schimbari la nivel hormonal, care cresc foamea si scad satietatea. Acesti oameni au tendinta de a cauta alimente cu multe claorii pentru a se simti satui, dar acest lucru va impiedica pirderea in greutate.

7. Controleaza anxietatea – Unele persoane mananca mai mult atunci cand sunt suparate. Alimentele cu mai multe calorii ofera o mai mare satisfactie insa iti afecteaza silueta.

8. Mananca din 3 in 3 ore – Este extrem de important din mai multe motive. Mentii nivelul ridicat de energie, creste metabolismul, reduci depozitele de grasime, si ajuta la controlul senzatiei de foame.
Atunci cand nu ai mancat timp de mai multe ore, organismul tau are nevoie de energie, organismul cere de mancare, iar tendinta este de a nu fi atenti la ceea ce mancam.

9. Mananca incet – Procesul de digestiei incepe din gura, de aceea este important sa mananci incet. Cand mancam incet, organismul stimuleaza producerea de hormoni care ofera satietate si care reduc foamea. In plus, consumul incet de alimente previne problemele gastro intestinale, cum ar fi arsurile la stomac, gazele si durerile abdominale.

10. Apeleaza la optiuni sanatoase  – Cand iti este foarte foame sau pofta de dulciuri, ideal este sa apelezi la fructe sau ciocolata in cantitati mici. Insa o persoana cu un regim alimentar echilibrat, rar va simti nevoia de a manca dulciuri.

11. Bea apa -Daca mananci de 3 ori pe zi si tot iti este foame intre mese, bea apa. Uneori senzatia de foame si sete pot fi confundate, semnalul fiind acelasi.

12. Mananca din farfurii mici. Ti se pare ciudat, dar specialistii ne indruma sa mancam din farfurii mici si rosii. Marimea creeaza impresia ca farfuria este plina, iar culoarea rosie este asociata cu un semn de avertizare si indrumare de oprire, asemanator semaforului. Astfel o sa mananci mai putin.

Cafeaua poate combate foamea?

Consumul de cafea elibereaza endorfina in organism crescand senzatia de satietate, prin urmare poti insela foamea o vreme. Cu toate acestea cafeaua, fiind bogata in cofeina, modifica tranzitul intestinal, cauzand probleme pe viitor, cum ar fi gastrita. Cel mai indicat este sa NU iti potolesti foamea cu o ceasca de cafea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *