Cum sa iti reduci colesterolul fara medicamente

Colesterolul marit este rezultatul, printre alti factori, unei diete necorespunzatoare si al unui stil de viata sedentar.

Stiati ca este printre bolile de care se moare cel mai frecvent in lume? De aceea colesterolul merita o atentie sporita. Nu trebuie tratat ca un „personaj negativ” insa trebuie sa gestionezi continutul acestui tip de grasime in sange, deoarece colesterolul ridicat, creste riscul de boli cardiovasculare (atac de cord, accident vascular cerebral).

colesterol

Colesterolul este o substanta produsa de lipide in ficat. Este baza pentru fabricarea hormonilor, ADN, membrane celulare, inclusiv creier. Colesterolul este un compus care are functii in corpul uman. Cu toate acestea, dezechilibrul genereaza un pericol pentru sanatate.

Problemele apar atunci cand exista o acumulare de LDL (cunoscut sub numele de colesterol rau) in venele si arterele corpului. Aparitia lui se poate datora alimentatiei, lipsei activitatii fizice, precum si fumatului, alcoolului, obezitatii.

Atunci cand colesterolul este marit exista riscul depunerii in exces pe peretele arterelor, impidicand fluxul de sange, ducand la infundarea arterelor si complicatii cardiovasculare.

Vestea buna este ca exista masuri relativ simple care contribuie la mentinerea colesterolul rau la cote normale.

colesterol marit

Metode prin care iti poti reduce colesterolul fara medicamente:

1. Nutritie echilibrata
Un regim alimentar echilibrat si un stil de viata sanatos, sunt cel mai bum mod de a reduce colesterolul rau (LDL).
Anumite linii directoare sunt foarte importante:
– pune accent pe consumul de alimente cu un nivel scazut de grasimi saturate, cum ar fi: carne slaba, lapte si produse lactate slabe.
– cunsuma regulat alimente bogate in fibre, cum ar fi: fasolea si cerealele integrale, fructe si legume.

2. Activitate fizica
Nu exista scapare, activitatea fizica este esentiala atunci cand vine vorba de a controla nivelul de colesterol.
Activitatea fizica regulata contribuie la cresterea nivelului de colesterol bun (HDL), fiind un adjuvant in mentinerea unui nivel normal de LDL.

De asemenea, este de remarcat faptul ca activitatile fizice si o dieta echilibrata sunt factori cheie pentru reducerea greutatii, ceea ce este necesar pentru a nu avea un colesterol marit.

30 de minute de activitate fizica zilnica ajuta la controlul nivelului zaharului din sange, lupta impotriva obezitatii si echilibreaza tensiunea.

3. Consult periodic
Un alt obicei important este sa acorzi atentie sanatati si sa realizezi controale periodice si vizite regulate la cardiolog.

Prevenirea este intotdeauna cea mai buna solutie.

4. Fumatul este interzis
Renuntatul la fumat este important.Fumatul este responsabil pentru subtierea vaselor de sange. El reduce concentratia de oxigen din sange cauzand un ritm cardiac anormal, creste reactia inflamatorie a organismului si favorizeaza formarea plagilor pe artere

Indicatii cu privire la colesterol marit

Exista grasimi bune care pot fi consumate in cazul in care ai colesterolul marit. Acestea sunt uleiurile bune, si se gasesc in seminte, avocado, ulei de masline, seminte de floarea soarelui, peste, nuci.

Grasimile rele se regasesc in principal la:

– carne grasa, hambugeri, slanina si carnati, salam;
– produse lactate, inclusiv laptele integral, branzeturi grase, smantana, iaurt;
– unt si untura;
– prajitui, budinci, placinte, chipsuri, dulciuri si ciocolata;
– ulei de palmier.

Principalele alimente ce iti pot fi aliati in lupta cu colesterolul rau sunt alimentele scazute in grasimi saturate (carne slaba, lapte si produse lactate degresate), fibrele ( fasole, cereale integrale, fructe si legume).

 

Ultimele comentarii
  1. Dany
    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *