Cum sa elimini stresul – exercitii

Stresul este prezent in viata fiecaruia dintre noi. Cu totii ne dorim sa ne realizam dorintele, acumuland astfel multa tensiune si oboseala.

Exercitiile de yoga simple te ajuta la eliberarea stresului acumulat si sa o iei de la capat cu energie si minte limpede.

Respiratia alternativa pentru eliminarea stresului – acest exercitiu calmeaza mintea si relaxeaza organismul.

respiratie
1. Stai cu picioarele incrucisate si cu o mana pe genunghi
2. Acopera nara dreapta cu degetul mare si inspira lent prin nara stanga
3. Acopera nara stanga cu inelarul si degetele mici, si expira pe nara dreapta dupa ce elimini degetul mare.
4. Inspira pe nara dreapta si expira pe nara stanga.
Realizeaza exercitiul de mai multe ori, timp de un minut sau doua.

Respiratie abdominala impotriva stresuluirespiratie anti stres

 

Se compune din respiratie profunda cu abdomenul relaxat si si o respiratie fortata in care sa contractezi muschii abdominali. Miscarea de urcare si coborare a diafragmei stimuleaza stomacul, ficatul si pancreasul. Realizeaza 10 respiratii. Indicat este ca exercitiul de respiratie sa se realizeze pe stomacul gol, sau la 4 ore dupa masa.

Pozitia ghemuit – te ajuta sa te relaxezi si de asemenea ajuta reducerea durerilor de spate si gat.

pozitia ghemuit
1. Ingenungheaza pe podea.
2. Apleaca-te si intinde bratele in spate pana atingi cu degetele mainilor, talpile. Tine palmele in sus si capul jos in pamant.
Stai in aceasta pozitie 30 de secunde, pana cand te simti confortabil.

Pozitia intins – aceasta calmeaza mintea si elibereaza stresul si durerile de cap. Tu trebuie sa te concentrezi pe fiecare parte a corpului.

relaxare
1. Incepe prin a sta pe spate pe o slatea, cu picioarele departate pana la latimea soldurilor.
2. Desfa bratele cu palmele in sus.
3. Inchide ochii si respira adanc, dar incet.
4. Relaxeaza toti muschii corpului. Elibereaza mintea si concentraza-te doar la localizarea corpului si a respiratiei. Pastreaza pozitia 5-10 minute.

Pozitia picioarelor ridicate indeparteaza stresul – este ideala pentru eliberarea tensiunii din partea inferioara a coloanei si a soldurilor.

exercitii eliminare stres
1. Pune o patura jos, langa un perete. Aseaza-te pe ea si ridica picioarele pe perete.
2. Intinde mainile pe langa corp cu palmele indreptate in sus si inchide ochii. Respira adanc si mentine pozitia 5 – 10 minute , sau chair mai mult daca doresti.

 Pe tine ce te ajuta in tratarea stresului?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *