Cum sa alegi fructele de mare

Fructele de mare sunt o varianta sanatoasa pentru dieta ta. Cu toate acestea, din cauza practicilor industriale ne confruntam cu o grava poluare a oceanelor. Ca rezultat, fructele de mare – o sursa sanatoasa de hrana – devine din ce in ce mai discutabila.

Iata cateva sfaturi pentru a beneficia de fructele de mare, fara a suporta eventualele probleme de sanatate.

fructe de mare

De ce sunt fructele de mare atat de sanatoase:
– contin Omega 3, care consumat regulat poate reduce riscul de boli coronariene si cancer. Cercetarile sugereaza ca acesti acizi grasi pot reduce colesterolul rau si cresc nivelul de colesterol bun.
– sunt sursa de proteine. Pentru a ne mentine sanatatea avem nevoie de o buna sursa de proteine. Fructele de mare contin proteine de calitate compartiv cu alte tipuri de carne.
– au continut scazut de grasimi saturate. Poti obtine proteinele de care ai nevoie fara a consuma si o cantitate mare de grasimi saturate, ca in cazul altor surse de proteina animala.

Adevarul trist este ca fructele de mare pot proveni din ape poluate, astfel incat pot dauna sanatatii.
Mercurul – este eliberat in ape in cazul poluarii, devenind metilmercur si se acumuleaza in multe specii de pesti si crustacee. Prea mult mercur in dieta noastra poate afecta dezvoltarea creierului si poate cauza cancer.
Metilmercurul se gaseste in cantitati mai mari in pestii mari, pentru ca au trait mai mult si astfel au acumulat mai mult. Pestii mari, cum ar fi pestele spada, tonul rosu, rechinul, contin niveluri ridicate de mercur, in timp ce pestii mai mici prezinta un risc mai mic in ceea ce priveste cantitatea de mercur.

Cei care consuma conserve de ton trebuie sa fie atenti. Si acestea contin mercur, desi nu toate tipurile prezinta acelasi risc. Tonul alb in cutii are un nivel mai ridicat de mercur decat cel light, care este realizat din ton mai mic.

De asemenea, metilmercurul si alte toxine din fructele de mare pot fi daunatoare pentru femeile gravide si copii mici. Femeile gravide, si cele care alapteaza ar trebui sa evite fructele de mare. Toxinele pot ramane in corpul femei cahir timp de un an si pot inpiedica o eventuala sarcina.

Este pestele din crescatorie sigur? Nu neaparat. Uneori, nivelul de toxine intalnit la pestii din crescatorie a fost mai mare decat a celor salbatici, datorita practicilor alimentare. Unii pesti din crescatorie sunt crescuti cu cantitati mari de peste  din salbaticie, care provoaca acumularea de toxine.

Ce zici de pestele de apa dulce locala? Nivelul toxinelor variaza, si cel mai bine ar fi sa ai informatii de la administratorul baltii. Femeilor insarcinate si copiilor mici nu le este recomandat mai mult de o portie de peste de apa dulce pe saptamana.

Care sunt solutiile? Moderatia si selectia atenta a fructelor de mare.
Cand vorbim de speciile de peste mare, consumul ar trebui limitat la o portie pe saptamana.

Este indicat sa mananci alte tipuri de fructe de mare, de dimensiuni mai mici, insa nu mai mult de doua ori pe saptamana. Consuma cod sau somon. Acestea sunt specii mai putin contaminate.
Crevetii sunt si ei o alegere sanatoasa, cand vorbim de fructe de mare, dar si sardinele.

Exista modalitati de reducere a cantitatii de mercur din fructele de mare, inainte de a le manca:
– scoate pielea, stratul exterior de grasime si maruntaiele. Prin eliminare grasimii scoti toxinelele stocate de acesta.
– incearca grilul si fierberea, mai degraba decat parajirea. Nu numai ca prajitul este o metoda de a gati mai putin sanatoasa ci, de asemenea, blocheaza polauntii din peste, nu le permite sa fie eliminati.

Fructele de mare sunt cu siguranta o parte importanta a dietei noastre alimentare, insa ele trebuie alese cu grija pentru a ne putea bucura din plin de beneficiile lor, eliminand posibilele efecte negative.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *