Cum sa adormi repede

Somnul este esential pentru mentinerea sanatatii. Insa, de multe ori, stresul din timpul zilei isi spune cuvantul si nu poti adormi imediat cum te-ai pus in pat. Alteori nu ai un somn odihnitor, te trezesti in toiul noptii, dimineata fiind mai obosita decat la culcare.

adormit

Daca ai probleme cu somnul si adormi foarte greu, verifica sfaturile de mai jos pentru a reusi sa adormi repede:

– Opreste televizorul si calculatorul. Ochii atintiti catre ecran vor deveni obositi si sensibili, devenind tot mai dificil sa adormi. Opreste televizorul si calculatorul cu o ora inaite sa mergi la culcare. De asemenea, si mintea ta trebuie sa se relaxeze.

– Evita cofeina si nicotina. Acestea doua sunt stimulatoare, te pot tine treaza pana la urmatoarea doza. Daca vrei sa bei ceva seara, opteaza pentru un ceai usor, lapte sau apa.

– Fa un dus linistitor. Nu opta pentru apa rece seara, dar nici pentru apa fierbinte. Apa calduta este cea care te va relaxa.

– Ajusteaza temperatura camerei. Regleaza termometrul pe o temperatura confortabila, cu o jumatate de ora inainte sa mergi la culcare. Ai grija ca in camera sa nu fie prea cald. Temperatura optima in dormitor este de 18 grade.

– Relaxeaza-te. Inainte de a ajunge in pat, relaxeaza-te! Intinderile pot ajuta la relaxarea muschilor. Tensioneaza muschii, apoi relaxeaza-i. Miscarile usoare de relaxare te vor ajuta sa adormi usor.

– Asculta inregistrari linistitoare. Pentru a adormi usor poti apela la diferite inregistrari, cum ar fi sunete din natura, valuri, vantul prin arbori. Pe internet exista o multime de astfel de inregistrari.

– Gaseste o pozitie confortabila. Pentru aceasta ai nevoie de putina experienta. Gaseste pozitia care iti place cel mai mult. Uneori atunci cand esti foarte obosita, e posibil sa fie destul de greu sa gasesti pozitia potrivita.

– Practica respiratia profunda. Inhaleaza incet, tine-ti respiratia pana numeri la trei si expira. Repeta exercitiul de 5- 10 ori. Trebuie sa simti corpul tau relaxat in timp ce respiri. O respiratie profunda te poate ajuta sa dormi mai bine.

– Daca inca esti treaza dupa o ora, atunci ridica-te din pat. Cu cat te fortezi mai mult sa adormi, cu atat mai mult nu se va intampla asta. Ridica-te, fa o plimabare prin curte, sau prin casa, incearca din nou cateva intinderi si apoi mergi inapoi in pat.

Fii rabdatoare! Adormitul repede poate fi dificil uneori, insa concentreaza-te pe relaxare – vei reusi sa adormi repede.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *