Cu ce ulei gatim. Care este uleiul sanatos

Cu ce ulei gatim? Care sunt uleiurile bune si care sunt uleiurile rele? Uleiurile consumate frecvent sunt uleiul de floarea-soarelui, porumb, uleiul din seminte de bumbac, masline, rapita si soia. Unele uleiuri sunt folosite in special ca mirodenii, cum ar fi uleiul de susan sau de nuci. Unele alimente, cum ar fi, maslinele, nucile, avocado si pestele, sunt bogate in uleiuri.

cu ce ulei gatim -  fetelestiu.ro

Uleiurile permise sunt:

Uleiul de nuca de cocos. Poate fi consumat crud sau utilizat la gatit cu temperaturi scazute, medii sau de o intensitate mai mare. Dintre multiplele tipuri de ulei, uleiul din nuca de cocos este una din cele mai bune alegeri pentru gatit, deoarece acesta este bogat in grasimi saturate (peste 90%). A fost demonstrat ca uleiul de cocos creste rata de metabolism a corpului. Poate fi folosit cu succes in regimurile de slabit.

Untul. Este indicat ca untul sa provina de la animalele hranite cu iarba. Untul este o alegere excelenta pentru legumele fierte la abur sau pentru gatit. Untul poate fi folosit latunci cand gatesti la temperaturi scazute. Punctul de ardere: 121-149°C.

Uleiul de avocado. Este un ulei comestibil rezultat din presarea pulpei de avocado. Uleiul de avocado este nutritiv, avand prorietatile asemanatoare uleiului de masline, si contine grasimi mononesaturate. Este o sursa buna de vitamina E. Cel mai bine este folosit crud sau la soteurile usoare. Punctul de ardere: 271°C (rafinat).

Uleiurile nepermise:

Ulei de floarea-soarelui. Este derivat din semintele de floarea soarelui si are un continut bogat de grasimi Omega-6. O mare parte dintre oameni consuma o cantitate prea mare de Omega-6, care s-a dovedit a fi un factor ce contribuie la aparitia mai multor forme de cancer.

Ulei de sofranel. Este un ulei vegetal rezultat din semintele plantei numita sofranas. Acesta contine cea mai mare sursa de grasimi polinesaturate decat orice alt tip de ulei vegetal si are un continut ridicat de vitamina E, circa 34%, aceasta fiind un antioxidant ce lupta impotriva radicalilor liberi si pastreaza integritatea membranelor celulare, reducand riscul de boli cardiovasculare, cancer si alte boli degenerative. Nu este recomandat pentru gatit (uleiurile bogate in grasimi saturate sunt ideale pentru gatit). Punctul de ardere: 107°C (nerafinat), 160°C, 266°C.

Uleiul de rapita sau canola. Este toxic daca este folosit la gatit deoarece elibereaza cantitati semnificative de acid erucic, o substanta otravitoara. Acidul erucic este un acid gras care a fost asociat cu aparitia bolilor de inima. Se poate folosi in stare cruda, la salatele de cruditati sau, cate o lingura, adaugat la legumele pregatite la tava ori la aburi.

Uleiul de arahide. De multe ori este produs din alune care nu trec testele de calitate pentru a fi vandute pe piata ca produse intregi. De asemenea, s-a demonstrat ca alunele contin mucegai. Punctul de ardere: 160°C (nerafinat), 232°C (rafinat).

Alegeti sa folositi uleiurile sanatoase la gatit si veti manca sanatos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *