Ce trebuie sa stii inainte de a deveni vegan

Ce este un vegan

O persoana vegana este un vegetarian care mananca doar produse vegetale, excluzand total produsele de origine animala, sau alte produse derivate din aceeasi categorie. De asemenea, persoanele vagane nu mananca produse lactate sau oua. Mai mult decat atat, o mare parte dintre vegani obisnuiesc sa evite chiar si mierea.

Motivatia de a deveni vegan

Motivatia de a deveni vegan este variata in functie de fiecare persoana. Cele mai comune motive sunt acelea de a avea un regim alimentar santaos, constrangerea din punct de vedere religios, sau pur si simplu din dorinta de a opri suferinta animalelor. Indiferent de motivele care stau la baza dorintei tale de a deveni vegan, trebuie sa cunosti lucrurile care iti vor facilita trecerea la dieta vegetariana.

Alimentatia vegana

Pregatirea alimentelor vegetariene acasa este usor de realizat, deoarece poti avea controlul complet asupra selectiei alimentelor, dar si asupra modului in care le prepari. Iti vei da seama ca asta este cea mai sigura cale pentru a urma cu success o dieta vegetariana.

iaurt de soia

Inlocuirea alimentelor favorite, dar non vegetariene, se poate face relativ usor. Pentru multe dintre astfel de alimente, exista o alternativa vegetariana. De exemplu, iaurtul traditional poate fi inlocuit cu iartul de soia. Iaurtul de soia poate fi cumparat atat din marile supermarket-uri, cat si din magazinele de specialitate. Ca atare, gasirea alimentelor vegetariene “gata-preparate” nu este atat de dificila.

Cumpara produse ecologice ori de cate ori este posibil. Te-ai putea gandi ca cea mai “la indemana” varianta ar fi legumele, dar nu intotdeauna acestea pot fi considerate produse ecologice. De exemplu, casatravetele contine un strat ceros care adesea nu are derivatii vegetale. Daca acestea sunt singurele optiuni, curata coaja inainte de a manca.

O mare problema a veganilor este faptul ca nu pot elimina inghetata din alimentatia lor. Cu toate astea, exista alternative vegetariene gustoase chiar si pentru inghetata. Acestea contin lapte de soia, lapte de orez, sau tofu. Daca petreci mult timp in buctarie, iti poti achizitiona propriul aparat de inghetata, pentru a prepara propriile deserturi congelate.

Branza poate fi si ea o problema pentru vegani, atunci cand gasirea unui inlocuitor. Branza de soia ar putea fi unul dintre ele. Dar nu toate tipurile de branza de soia pot face parte din dieta unui vegan. Multe dintre ele contin cazeina, o proteina din lapte. Pentru a fi sigur ca iei ce trebuie, citeste cu atentie etichetele produselor.  Magazinele care comerciaizeaza alimente naturale sunt cea mai buna sursa pentru branzeturile de tip vegan.  O mare parte din cele comercializate in supermarket-uri obisnuite, contin cazeina.

Multe dintre alimentele comercializate pentru vegetarieni, nu pot fi implementate in dieta unui vegan. Citirea cu atentie a etichetelor este foarte importanta. De exemplu, multe tipuri de burger  vegerian poate contine, foarte probabil, oua. In cele mai multe cazuri, produsele care sunt de tip vegan indica clar asta pe ambalaj.

burger vegan

Alimentele ambalate, care contin vitamina D3 (cum ar fi cerealele sau produse din lapte de soia), nu pot fi vegane daca vitamina D3 este derivata din peste. De cele mai multe ori este.

Exista alternative vegetariene chiar si pentru smantana sau crema de branza. De obicei, aceste produse sunt usor de gasit in magazinele de specialitate. Trebuie sa fii atent doarece, ca si branza de soia, crema de branza pe baza de soia poate contine cazeina. Devenind vegan nu inseamna ca trebuie sa faci compromisuri in ceea ce priveste gustul mancarii. De exemplu, o prajitura cu branza (preparata cu crema de branza de soia) are gust asemanator unei prajituri cu branza normala, cu grad scazut de grasime.

prajitura veganaEste important sa te preocupe modul in care este pregatita mancarea, ce urmeaza sa-ti fie servita la restaurant. De exemplu, cartofii sunt uneori prajiti in untura de origine animala. Intereseaza-te de fiecare data, inainte de a comanda. Faptul ca ai facut trecerea la o dieta vegana, nu inseamna ca nu mai poti manca la restaurant. Majoritatea restaurantelor au in meniu cel putin o salata pentru astfel de dieta.

Pentru a-ti asigura aportul de calciu recomandat, adauga in alimentatia ta surse vegetale de calciu, cum ar fi frunzele verzi si tofu.  Consumul adecvat de proteine se poate dovedi facil pentru vegani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *