Ce sa mananci pentru a tine raceala si gripa departe

Invata de la nutritionisti ce trebuie sa incluzi in meniul tau din perioada rece, pentru a tine departe de tine raceala si gripa.

Cu graba din fiecare zi si timpul redus, multi oameni opteaza pentru mancarea fast-food, deaorece aceasta este rapida si practica. Cu toate acestea, mancarea fast-food nu furnizeaza nutrientii si vitaminele necesare organismului, contribuind la imunitatea scazuta si astfel debuteaza gripa si raceala.raceala

Pentru a te ajuta sa previi raceala si gripa, iti prezentam cateva sfaturi practice de la nutritionisti, pentru a te mentine sanatoasa si pentru a te putea bucura de sezonul rece.

1. Salate
In timpul iernii creste consumul de alimente grele, lasand la o parte salatele reci. Dar, este posibil sa mananci fructe si legume sub alte forme. Fasolea, nautul, rucola, dovleacul si nucile sunt recomandate a fi mancate iarna. Ele asigura necesarul de nutrienti ce sustin sanatatea.

2. Supe
Supele sunt excelente in sezonul rece. Ele sunt bogate in vitamine, hidrateaza si ajuta la incalzirea corpului tau atunci cand sunt preparate calde. Deci adauga-le in meniu. Evita supele preparate instant si prefera-le pe cele cu cat mai multe legume.

3. Suc
Investeste in sucuri! Sunt surse bogate in vitamine si hidrateaza organismul. Nu este recomandat zaharul, asa ca daca ai nevoie de un strop de dulce, adauga miere de albine. Ceaiurile din plante, cum ar fi musetel, fenicul, lamaie, sunt de asemenea benefice organismului.

4. Mancare condimentata
Mancarea condimentata pe timpul iernii este o buna solutie pentru a creste apetitul dar iti da si o mana de ajutor atunci cand vrei sa te incalzesti. Adauga preparatelor tale ardei iute, scortisoara, boabe de piper, mustar, curry. De asemenea, foloseste patrunjel, bucuioc, arbagic, usturoi. Acestea sunt bogate in vitamine si minerale, ce vor tine raceala departe.

5. Bomboane de ciocolata
Chiar si pentru cei care sunt la dieta, ciocolata este indicata la desert. De preferat ciocolata cu 70% cacao si consumata cu moderatie. De asemenea, ciocolata calda este benefica in timpul zilelor geroase de iarna.

6. Vitamine
Consuma suficienta vitamina C, zinc si alte minerale esentiale pentru a mentine corpul protejat de bolile respiratorii. Cele mai bune alimente sunt carnea, cerealele integrale si fasolea.

Pe langa aceste alimente, activitatile fizice te ajuta sa te incalzesti, sa cresti rezistenta organismului si pierzi in greutate. Este normal sa vrei sa reduci activitatile in aer liber atunci cand este frig, insa poti opta pentru pilates, dans, gimnastica, in interiorul salilor de sport sau chiar la tine acasa.

Cu obiceiurile bune tine raceala si gripa departe!

Ultimele comentarii
  1. Marian
    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *