Ce nu stiai despre consumul de alcool

Consumul de alcool poate avea parti bune dar si parti rele. Consumul moderat de alcool creste buna-dispozitie, reduce inhibitiile, incurajeaza interactiunea sociala si produce o stare de euforie. Consumul excesiv de alcool poate avea efecte negative atat in plan social cat si in ceea ce priveste sanatatea.

Alcoolul este o sursa „goala” de energie. El contine 7cal/1g alcool, reprezentand un drog psihoactiv ce actioneaza asupra sistemului nervos si poate crea dependenta.

Autoritatile din domeniul sanatatii au stabilit ca 2 pahara /zi de alcool pentru barbati, si 1 pahar/zi pentru femei este suficient pentru a ne pastra sanatatea.

consum alcool

Abuzul de alcool poate duce la:
– deteriorarea sistemului nervos;
– scadere amemoriei;
– instalarea depresiei;
– cresterea riscului de ulcer si inflamatii digestive;
– aparitia diabetului;
– afectiuni ale muschilor cardiaci;
– risc de hepatita;
– ipotenta;
– deteriorarea oaselor;
– scaderea imunitatii.

Efectele benefice ale consumului moderat de alcool:
– imbunatateste functiile cerebrale persoanelor in varsta;
– consumul moderat la persoane de peste 60 de ani reduce riscul dementei senine si al Alzheimer-ului;
– scade riscul de criza cardiaca;
– impiedica formarea de cheaguri sangvine.

Vinul rosu este sanatosVinul rosu contine in proportie de 85% apa, etanol dar si minerale: potasiu, magneziu, calciu, zinc, seleniu, cobalt, fier. Vinul rosu nu da dureri de cap.

Alcoolul este un inamic al curelor de slabire deaorece corpul tau in loc sa arda calorii, va arde din alcoolul consumat, incetinind ritmul curei de slabire chiar cu 20-30%.

Alcoolul baut in exces poate schimba metabolismul. Multi alcoolici sunt slabi deoarece deseori inlocuiesc mancarea cu alcoolul.
Calorii in alcool:
– vin rosu=90 calorii/pahar;
– vin alb = 87 calorii/pahar;
– vin dulce = 100-150 calorii/pahar;
– sampanie = 70 calorii/ pahar 120ml;
– bere = 125 clorii/250ml;
– bere fara alcool = 50 calorii/250ml.

Rezistenta la alcool tine de gene. Toleranta la alcool nu depinde de antrenamentul pe care il ai. Ea depinde de cantitatea de enzime-hepatice pe care le ai in organism. Cu cat alcoolul se absoarbe mai lent in sange, cu atat ficatul il metabolizeaza mai usor.

Trucuri pentru a nu te imbata:
– evita sa bei alcool pe stomacul gol;
– evita buturile acidulate pentru a nu accelera absorbtia alcoolului;
– asociaza alcoolul cu carbohidrati sau grasimi ca: alune, covrigei, masline, chipsuri;
– consuma alcool in timpul mesei;
– dilueaza alcoolul cu apa, aceasta reduce viteza de absorbtie;
– inainte de o petrecere mananca un iaurt. Incetineste absorbtia alcoolului in sange;
– alege vinul in locul altor bauturi alcoolice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *