Ce nu ar trebui sa consumi niciodata dupa ora 9 seara

Visele tale ar trebui sa fie cat mai dulci, in timp ce gustarea dinainte de culcare ar trebui sa fie exact pe dos. Indiferent daca esti hotarata sa slabesti sau daca incerci sa acumulezi cat mai multa masa musculara, anumite alimente nu ar trebui consumate niciodata dupa ora 9 seara. Iata care sunt acestea:

1. Paste

paste
Pastele se numara printre cele mai nocive surse de carbohidrati bogati in calorii. Cel mai probabil, aceste calorii se vor aseza in jurul taliei tale. O portie banala de paste mancata inainte de culcare inseama aproximativ 400 de calorii pe care organismul tau nu va avea cand sa le arda. Consumate in timpul zilei, de preferat la pranz, cand corpul tau are nevoie de energie si de un aport mai mare de carbohidrati acestea nu dauneaza siluetei deoarece vei avea suficient timp pentru a consuma energia pe care o furnizeaza.
Ce ai putea manca in schimb:
Daca poftesti la paste inainte de culcare, atunci opteaza pentru o portie de legume: morcov, ardei gras sau dovleac. Va pacali senzatia de foame si va furniza un aport esential de vitamine.

2. Ciocolata

ciocolata
Ciocolata este inamicul unui somn linistit deoarece actioneaza ca un energizant care ne tine treji toata noaptea. Nu numai ca este foarte bogata in zahar si grasimi, dar contine si cafeina. Daca esti foarte receptiv la acest stimulent atunci ciocolata te va priva de somnul de care ai nevoie pentru a te revigora dupa o zi de munca.
Ce ai putea manca in schimb:
Prepara-ti o negresa cu cacao bogata in proteine. Pur si simplu mixeaza o lingura de pudra de proteine cu aroma de ciocolata cu un albus de ou si baga compozitia la cuptor. Vei avea un desert plin de proteine care iti va indeparta pofta de ciocolata.

3. Pizza

pizza
Poftesti la o pizza? Afla ca nu esti singura. Pizza este una dintre cele mai poftite feluri de mancare printre cei care vor sa urmeze o dieta sanatoasa, insa chiar nu este recomandata inainte de ora 9 seara. Pizza contine prea multe calorii pentru a fi mancata atat de aproape de ora de culcare. Plus, ca iti va furniza o doza suplimentara de carbohidrati si o cantitate mare de grasimi saturate care vor sta neprocesate in stomacul tau in timp ce dormi.
Ce ai putea manca in schimb:
Poti incerca doua oua fierte tari. Astfel ii vei oferi corpului tau proteine si senzatia de satietate fara a consuma o cantitate exagerata de calorii goale.

4. Mancarea chinezeasca

mancare chinezeasca

Daca te hotarasti sa comanzi mancare chinezeasca de la restaurantul preferat vei avea de infruntat o noapte dificila. Atunci cand ai o pofta nestapanita de Pachetele de primavara, Pui Kung Pao sau Furnici in Copac si esti hotarat sa comanzi la domiciliu, e bine sa te gandesti mai intai la cum va afecta acest lucru somnul tau. Mancarea chinezeasca stimuleaza organismul intr-un mod asemanator cu cafeina, indepartand somnul.
Ce ai putea manca in schimb:
Atunci cand vrei sa mananci ceva bun de la restaurantul chinezesc preferat, precum Noodlesbar, iar ceasul este trecut de ora 9 seara, iti recomandam sa comanzi preparate din gama Vegetarian pentru a reduce aportul de carbohidrati.

5. Sucul de fructe

suc de fructe
In cele din urma, unul dintre lucrurile pe care vrei sa le eviti inainte de culcare este sucul de fructe: de portocale, grapefruit, merisoare- sau orice alt fruct. Acestea cresc nivel aciditatii din organism si pot cauza arsuri la stomac. Sucul de fructe contine multe zaharuri simple, si au un continut prea scazut de fibre pentru a permite eliberarea treptata a insulinei. Sucul de fructe va determina o crestere dramatica a nivelului zaharului din sange pe timpul noptii.
Ce ai putea manca in schimb:
Poti opta petru fructe de padure proaspete combinate cu jumatate de bol de branza cottage. Fructele de padure sunt clasate la nivelul inferior al indexului glicemic si au abilitatea de a furnza dulceata la care poftesti atat de mult. Iar branza cottage contine aminoacizi care se digera lent si cu care muschii tai se pot rasfata pe timpul noptii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *