Care sunt beneficiile taratelor de ovaz

Taratele de ovaz se regasesc printre cele mai importante alimente cand vorbim de o buna nutritie. Ele pot avea o contributie importanta la sanatatea ta.

Taratele de ovaz contin fibre, vitamine, antioxidanti, proteine, calciu, fier, tiamina, riboflavina, fosfor, magneziu, mangan, zinc si glucide complexe.

Acestea pot fi un mic dejun extrem de sanatos si satios. Pot fi consumate cu iaurt sau lapte degresat. De asemenea, pot fi folosite pentru a face clatite savuroase, briose, prajituri si alte bunatati. Pentru un plus de gust poti adauga scortisoara sau esente de rom sau vanilie, dar si nuci, migdale, afine, fructe uscate, mere sau banane.

tarate ovaz

Taratele de ovaz ajuta la scaderea colesterolului
Taratele contin fibre solubile care absorb lipoproteinele cu densitate mica, altfel spus „colesterolul rau” din sange. Taratele de ovaz au in medie cu 50% mai multe fibre solubile decat fulgii de ovaz, ceea ce le face mai eficiente. In acelasi timp taratele de ovaz reduc riscul de boli cardiovasculare.

Taratele de ovaz te ajuta sa slabesti
Odata consumate, tarate de ovaz dau stietate. Ele absorb apa si formeaza o substanta gelatinoasa ce da sentimentul de plenitudine. Senzatia de satietate duce la mai putina frustrare in timp ce tii dieta si totodata te determina sa mananci mai putin.

In plus, taratele de ovaz au o cantitate mica de calorii. O cana de tarate de ovaz fierte are 88 de calorii, 2 grame de grasimi totale si 25 de grame de carbohidrati complecsi de furnizare de energie.

Taratele de ovaz incetinesc absorbtia de zahar si grasimi in sange.Taratele ajuta la mentinerea nivelului de zahar in sange, si ajuta la prevenirea diabetului.

Taratele de ovaz previn constipatia. Ele ajuta la pastrarea scaunului moale, ajuta la detoxifierea organismului, ele actionand precum un laxativ natural. Lipsa de fibre din alimentatie duce la constipatie.

Manganul continut de taratele de ovaz este un antioxidant care functioneaza in interiorul fiecarei celule din corp, si protejeaza impotriva radicalilor liberi. Magneziul relaxeaza muschii, inima si vasele de sange, scade tensiunea arteriala si juta la mentinerea batailor inimii.
O cana de tarate de ovaz contine 2 miligrame, sau 91 la suta din aportul zilnic, de mangan.

Este recomandat sa consumi 2, 3 linguri de tarate de ovaz pe zi, pentru a evita tulburarile intestinale.

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *