Beneficiile cireselor pentru sanatate

Este inceput de vara si stii ce inseamna asta… sezonul cireselor! Tuturor ne plac ciresele, si pe buna dreptate. Ele ne satisfac pofta de dulce dar aduc si multiple beneficii sanatatii noastre.beneficii cirese

Ciresele sunt dulci si delicioase, pline de nutrienti, vitamine si minerale si au putine calorii, ceea ce este bine pentru silueta ta.

Ciresele sunt o explozie de antioxidanti
Ciresele sunt printre cele mai bogate alimente in antioxidanti. O cana de cirese contine in medie 4000 de antioxidanti. Culoarea rosie a cireselor este data de antociani, antioxidanti ce ajuta la reducerea daunelor celulare provocate de radicalii liberi din organism, previn imbatranirea prematura, a ridurilor, aparitia bolilor de inima si a cancerului. De asemenea ciresele contin complexul de vitamine B, vitamina C, fier, magneziu, potasiu, niacina si riboflavina, toate acestea fiind esentiale pentru un organism sanatos.

Ciresele ajuta la prevenirea cancerului
Ciresele contin citamine si substante nutritive care previn cancerul. Ciresele contin fibre, vitamina C, carotonoide si antioxidanti. Toate acestea fac o echipa buna in prevenirea cancerului.

Ciresele reduc inflamatia si reduc durerile provocate de artrita
Cercetatorii au aratat ca prin consumul a cel putin un pahar de suc de cirese pe zi este redusa inflamatia si este prevenita artrita. De asemenea, durerile muculare, durerile de cap,  sunt atenuate prin consumul de cirese.

Consumul de cirese ajuta la imbunatatirea somnului
Ciresele contin melatonina, aceasta regleaza ritmul cardiac si somnul.
Melatonina este un produs natural al organismului, produs de glanda pineala, iar impulsul de melatonina primit prin consumul de cirese te va ajuta sa dormi mai bine. Prin urmare, ciresele ajuta la tratarea insomniei.
Melatonina din cirese creste imunitatea, si incetineste imbatranirea.

Ciresele ofera protectie impotriva diabetului
Ciresele au un indice glicemic mic, de 22, mai mic decat caisele (57), strugurii (46), piersicile (42) sau prunele (39). Acest lucru le face o gustare buna si pentru diabetici ci confera oricui energia necesara.

cirese

Ciresele sunt bune pentru inima
Ciresele contin potasiu, care ajuta la reglarea ritmului cardiac si a tensiunii arteriale si reduce riscul de hipertensiune arteriala.

Ciresele ajuta la reducerea grasimii abdominale
Ciresele sunt buna sursa de fibre. Acestea ajuta ca nivelul zaharului din organism sa raman in parametrii normali si mentin buna functionare a sistemului digestiv.

Vezi si Dieta cu cirese

Ciresele mentin sanatatea creierului si previn pierderea memoriei.
Antocianii din cirese protejeaza celulele creierului impotriva stresului oxidativ si ajuta la prevenirea aparitiei bolilor neurologice.

Ciresele scad colesterolul
Fitosterolii din cirese ajuta la reducerea nivelului de colesterol rau. Ciresele ajuta la scaderea colesterolului rau si previne bolile cardiovasculare, infarctul miocardic si accidentele vasculare cerebrale.

Ciresele previn deshidratarea
In sezonul cald organismul este predispus la deshidratare. Aceasta poate fi prevenita prin consumul a minim doua cesti de cirese pe zi, sau prin consumarea sucului de cirese.

Ciresele albesc dintii
Ciresele, ca si capsunele ajuta la albirea dintilor. Consumate dupa fiecare masa, ciresele curata dintii, ajutandu-i la mentinerea albului natural.

Cozile de cirese sunt remediu pentru bolile de rinichi
Ceaiul de cozi de cirese ajuta la tratarea bolilor de rinichi, a infectiilor urinare, dar si a durerilor de stomac.

foto: 3oneseven.com1; healthbenefitstimes.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *