Care sunt beneficiile consumului de spanac

Spanacul este un aliment incarcat cu o multime de substante nutritive si contine putine calorii. Probabil ca Popeye stia el ceva… 

Legumele cu frunza verde inchis, precum spanacul, sunt importante pentru piele si par, sanatatea oaselor, si ofera proteine, fier, vitamine si minerale.

beneficii consum spanac - fetelestiu.ro

Printre beneficiile consumului de spanac sunt: controlul glicemiei la diabetici, reducerea riscului de cancer, scaderea tensiunii arteriale, imbunatatierea sanatatii osoase, reducerea riscului de a dezvolta astm.

O cana de spanac contine 27 de calorii, 0,86 grame de proteine, 30 miligrame de calciu, 0,81 de grame de fier, de 24 de miligrame de magneziu, 167 de miligrame de potasiu, 2813 UI de vitamina A și de 58 de micrograme de acid folic.

Spanacul este una din cele mai bune surse de potasiu – 839g pe cana.

O lipsa de fier in dieta ta poate priva corpul tau de energie. Spanacul este o buna sursa de fier, impreuna cu lintea, tonul si ouale.

Spanacul contine 250 mg de calciu pe cana, insa acesta nu este atat de usor absorbit de organism, precum este calciul din produsele lactate. Corpul nostru poate absorbi 5% din calciul din spanac, in timp ce absorbtia calciului din actate este de 28%.

Spanacul este de asemenea una dintre cele mai bune surse de magneziu, necersar mentinerii masei musculare si buna functiune a nervilor si a ritmului cardiac.

Spanacul contine de asemenea vitamina K, fibre, fosfor si tiamina.

Beneficiile spanacului pentru sanatate:

  • ajuta la tratarea diabetului zaharat;
  • previne cancerul;
  • previne astmul;
  • scade tensiunea arteriala datorita continutului ridicat in potasiu;
  • scade risucul fracturilor osoase datorita aportului de vitamina K;
  • previne constipatia fiind bogat in fibre si apa;
  • ajuta la sanatatea pielii si a parului. Vitamina A regasita in spanac este necesara penru producerea de sebum si hidratare. De asemnea spanacul este bogat in vitamina C, necesara pentru construirea si mentinerea colagenului.

Atentie! Cei care iau medicamente pentru subtierea sangelui nu ar trebui sa inceapa brusc sa manance alimente care contin vitamina K, ce are rol in coagularea sangelui.

Cosumul de prea mult potasiu poate fi daunator pentru cei ai caror rinichi nu sunt pe deplini functionali. In cazul in care rinichii sunt in imposibilitatea de a elimina excesul de potasiu din sange, ar putea fi fatal.

Acum ca stii care sunt beneficiile spanacului pentru sanatate, nu ezita sa introduci in alimentatia ta acest aliment.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *