Alimente bogate in magneziu

Magneziul – Putini oameni sunt constienti de rolul pe care il are acesta in sanatatea noastra. Magneziul este important pentru fiecare functie a organismului, mentine sistemul imunitar sanatos, previne inflamatia, stimuleaza sanatatea inimii si reduce riscul de atac de cord. 

Un studiu realizat la Universitatea Harvard arata ca aportul zilnic de magneziu reduce riscul de diabet zaharat cu 33 %. Alte studii au descoperit ca magneziu alunga depresia si migrenele.

Specialistii spun ca cele mai bune surse de magneziu sunt cele naturale. Pentru doza zilnica de magneziu include in dieta ta umatoarele alimente:

legume frunze verziLegume cu frunze verzi
Frunzele verde inchis joaca un rol important in alimentatie, oferind vitamine si minerale esentiale. Spanacul este la indemana oricui oferind doza necesara de magneziu.

seminte dovleacNuci si seminte
Doar jumatate de cana de seminte de dovleac ofera aproape 100 de procente din necesarul zilnic de magneziu. Migdalele, semintele de floarea soarelui, nucile Braziliene, caju, semintele de in si nucile iti asigura magneziul de care ai nevoie si energia necesara intregii zile.

magneziu pestePeste
In afara de vitamina D si acizii grasi omega 3, pestele macrou, somonul si tonul adauga magneziu meniului tau.

soiaSoia
Boabele de soaia sunt leguminoase ce contin o mare cantitate de fibre, vitamine, minerale si magneziu. Jumatate de ceasca de boabe de soia asigura jumatate din necesarul zilnic de magneziu. Fasolea, nautul, mazarea si lintea sunt si ele bogate in magneziu.

avocadoAvocado
Incarcat de vitamine si nutrienti necesari sanatatii inimii, un avocado pe zi iti asigura 15% din necesarul zilnic de magneziu.

bananeBanane
Bananele sunt cunoscute pentru continutul lor mare de potasiu ce ajuta la consolidarea oaselor, insa ele ofera si 32 miligrame de magneziu, impreuna cu vitamina C si fibre.

ciocolata neagraCiocolata neagra
Un patratel de ciocolata neagra asigura 24% din doza zilnica recomandata de magneziu. In plus, ciocoalta neagra este un bun antioxidant ce ajuta la scaderea tensiunii arteriale si imbunatateste fluxul sangelui.

iaurtIaurt
Magneziul si calciul sunt un duo excelent pentru sanatate. Calciul ajuta magneziul sa se absoarba mai usor. Produsele lactate sunt ideale sursa de magneziu.

sursa: everydayhealth.com

Ultimele comentarii
  1. Cristina
    Răspunde
  2. Beatrice
    Răspunde
  3. Madalina
    Răspunde
  4. Lia
    Răspunde
  5. Venera
    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *