10 Reguli alimentare pe care le putem invata de la Greci

Cuvantul „dieta” provine din greaca veche „diaita” care inseamna „mod de viata”. In Grecia antica, dieta era despre sanatate si bucuria de a manca, si nu despre pierderea in greutate rapid.

Dieta mediteraneana continua sa primeasca atentia cuvenita, dovedind sanatate si longevitate. Scopul dietei este acela de a lasa alimentele sa iti fie tratament pentru sanatate. Asa cum spunea si Hipoctrate „Daca pui iubire in mancare, mancarea iti va oferi iubire tie si celor care gusta.”

Nu trebuie sa traiesti in Grecia pentru a te bucura de beneficiile dietei grecesti. Mai jos gasesti cateva reguli alimentare simple practicate de grecii antici si grecii de azi.

obiceiuri alimentare grecesti

1. Alege ingrediente sanatoase
Gateste cu alimente de sezon, produse organice si produse de la producatorii locali. Foloseste produse care nu contin produse chimice, pesticide si produse modificate genetic. Evita alimentele procesare si opteaza pentru calitate nu pentru cantitate.

Evita produsele pe care este precizat „continut redus de grasimi”, „lite”, sau produse similare. Acestea sunt de obicei incarcate cu produse chimice care inlocuiesc grasimile, zaharul, etc.

2. Consuma probiotice
Consuma alimente probiotice, cum ar fi iaurtul grecesc, legume fermentate. Acestea ajuta la sanatatea intestinului tau. Hipocrate credea ca „toate bolile incep din intestin”

3. Mananca alimente intr-un curcubeu de culori
Suntem facuti din energie si consumam energie sub forma de alimente, aer, apa pentru o buna sanatate. Consumul de alimente care ofera energie ne ajuta sa ne asiguram echilibrul.
Mananca multe legume proaspete, fructe, ierburi si condimente, legume, nuci, seminte si bea ceaiuri de plante. Consuma mai putine proteine animale, zahar, cafea, alcool si faina alba.
Tine cont de faptul ca multi dintre filozofii antici si vindecatori au fost vegetarieni.

4. Totul cu moderatie, armonie si simplitate
Cu ajutorul moderatiei si al echilibrului se atinge armonia. Fiecare ingredient vorbeste de la sine. Prea mult dintr-un ingredient dezechilibreaza aromele dintr-o reteta. Platon credea ca produsele alimentare trebuie sa aiba arome simple.

5. Ai creedinta si recunostinta
Nu poti realiza nimic daca nu ai credinta si recunostinta. Orice experienta in bucatarie nu va fi fructuoasa daca nu avem credinta in ceea ce gatim. Lasa temerile deoparte, grijile si orice alte obiceiuri de control in jurul alimentelor, si gatitul va deveni mai vesel si mai placut.

6. Adopta ganduri sanatoase si fericite
Ceea ce gandesti, ceea ce crezi va deveni adevarat pentru tine.
Grecii antici practicau afirmatii pozitive pentru a ajuta mancarea cu acest proces. Ei credeau ca excesul de ganduri negative ar putea provoca un dezechilibru in organism si poate aduce multe boli.

exercitii fizice

7. Exercitii moderate
Cel putin jumatate de ora de exercitii fizice pe zi , aduc sanatate si vitalitate.

8. Mananca cu pace si calm
O alta practica importanta pentru sanatate si longevitate este sa mananci cu pace, calm si bucurie. Este important sa nu grabesti ora mesei, sa mesteci corect. Cand ne grabim la masa, armonia este intrerupta, fruxul de energie este intrerupt. Pentru a-ti asigura o viata lunga si sanatoasa trebuie sa mananci atent, sa fii constient de alimentele pe care le mananci si de impactul pe care acestea le au asupra organismului tau.

9. Cel mai important ingredient este dragostea
Doar mancarea gatita cu o buna energie si cu dragoste este cea cu adevarat hranitoare si poate vindeca trupurile si sufletele. Pune iubire in mancarea pe care o gatesti si vei oferi iubire altora.

10. Fii prezent
Toata viata unui om este in clipa de fata, asa ca sa ne bucuram de ea. Fii prezent si constient de ceea ce cumperi, gatesti si mananci. Trupul este un templu si trebuie tratat ca atare. Deciziile noastre de azi determina sanatatea nostra de maine.

foto: foodology.co.za

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *