Zece moduri de a fi fericit – aprobate de oamenii de stiinta

Cercetarile pe tema fericirii sunt multiple. Oamenii de stiinta studiaza ceea ce ne face sau nu fericiti, iar raspunsurile sunt variate. Am adunat mai multe atitudini-cheie care contribuie la fericirea noastra, pe baza observatiilor specialistilor.

fericit

Iata cele 10 moduri de a fi fericit:

1. Fa exercitii fizice, chiar si pentru 7 minute.
De multe ori spunem ca nu avem timp sa facem sport insa, cercetatorii au demonstrat ca doar 7 minute de exercitii ne pot face putin mai fericiti. 
Exercitiile fizice au un efect profund asupra fericirii noastre, a bunastrarii, combatand depresia. 
Trei grupuri de pacienti depresivi au fost tratati cu medicamente, o combinatie intre medicamente si sport, iar cel de-al treile grup doar cu sport. Rezultatele au fost uimitoare: toate grupurile au prezentat o ameliorare, insa acestea au fost testate si dupa 6 luni pentru a se observa daca exista recidive. 38% dintre cei care au luat medicamente au reluat depresia, 31% dintre cei care au luat tratament dar au facut si exercitii au recidvat, si doar 9 % dintre cei care s-au tratat cu miscare fizica au reluat depresia.

2. Mai mult somn – vei fi mai putin sensibil la emotiile negative
Somnul este foarte important pentru organism, ajutandul sa se refaca, si are efecte pozitive asupra bucuriei nostre. Lipsa somnului afecteaza puternic creierul, astfel oamenii care dorm putin sau prost isi amintesc in mare parte evenimente negative si uita de cele pozitive.

3. Petrece mai mult timp cu prietenii si familia.
Suna a cliseu insa, faptul ca nu au petrecut suficient timp cu prietenii si familia, este cel mai mare regret al oamenilor pe patul de moarte. Interactionarea cu cei care ne apreciaza si pe care ii apreciem ne confera o stare de spirit pozitiva. Studiul Terman despre longevitate a concluzionat ca relatiile cu ceilalti sunt esentiale penru a trai o viata lunga si fericita. Cei care si-au ajutat prietenii, vecinii si au avut grija de familia lor, au avut tendinta de a trai mai mult decat restul.

4. Fa iesiri dese in natura
Petrecerea timpului in aer liber creste bucuria si umorul bun. Cercetatorii au constatat ca doar 20 de minute petrecute pe strada, pe timp de vreme buna, promoveaza buna dispozitie si imbunatateste memoria.

5. Ajuta-i pe altii
Pentru a fi fericit este necar sa oferi iubirea ta celor din jur. Ajuta-i pe cei care au nevoie, si sufletul tau se va bucura sa faca bine.

6. Zambeste
Zambetul ne poate face sa ne simtim mai bine. Desigur, este important ca zambetul sa fie produsul unor ganduri pozitive ceea ce te va face sa fii fericit. Atunci cand zambesti iti exprimi bunastarea , dar de asemenea o si cresti.

7. Planuieste o excursie, chiar daca nu ajungi sa o faci
Simplul fapt ca planuiesti o excursie iti poate aduce bunastarea. Un studiu despre calitatea vietii a aratat ca cel mai inalt varf de fericire a fost experimentat in timpul planificarii unei vacante. Atunci fericirea este chiar mai mare decat in timpul calatoriei propriu-zise.

8. Mediteaza
O echipa de cercetare de la Massachusetts General Hospital a realizat scanarea creierului a 16 persoane, inainte si dupa participarea la un curs de meditatie de opt saptamani. Studiul a concluzionat ca dupa finalizarea cursului, parti ale creierului asociate cu compasiunea si recunostinta au crescut, in timp ce partile legate de stres au scazut. 
Meditatia relaxeaza mintea noastra, contribuind la fericire.

9. Muta-te aproape de munca
Timpul petrecut pana la locul de munca are un impact mare asupra fericirii noastre. Drumul pana la locul de munca il faci de doua ori pe zi, 5 zile pe saptamana, iar daca timpul pana la munca este mare, poate deveni incomod si iti poate lua din fecirire. Eforul zilnic pe care il faci pentru a ajunge la munca – trafic infernal, aglomeratie, tensiune – iti afecteaza fericirea. Cea mai buna solutie pentru a fi putin mai fericit este sa te muti aproape de locul de munca.

10.Practica recunostinta
Fii recunoscator pentru lucrurile pe care le ai. Este foarte important sa fii constient de ceea ce ai si sa te bucuri. Scrie o lista cu lucrurile pentru care esti recunoscator si citeste-o de fiecare data cand ai o stare proasta, te va ajuta sa privesti viata intr-o lumina pozitiva, sa fii fericit.

sursa foto: designzzz.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *