Provocare – 30 de zile de recunostinta

Beneficiile fizice si emotionale ale recunostintei

Creierul nostru se schimba de-a lungul vietii noastre prin realizarea si consolidarea conexiunilor, prin slabirea si pierderea altora. Acest proces are loc automat, pe masura se ne traim vietile insa, noi cercetari arata ca putem influenta acest proces. Putem decide ce conexiuni dorim sa consolidam, ce conexiuni sa slabim. Tu esti responsabil de modelarea creierului.

Ce facem in acest sens? Tot ceea ce facem intentionat si in mod repetat, creeaza conexiuni. Acest lucru inseamna ca trebuie sa ne concentram atentia pe activitatile modelatoare pentru creierul nostru. Mai multe studii au constatat schimbari la nivelul creierului dupa practicarea intensa si repetata a recunostintei.

puterea recunostintei

De ce recunostinta?

Studiile au demonstrat ca practicarea recunostintei duce la:
– o mai buna sanatate fizica generala;
– perspective mai optimiste asupra vietii si a viitoarelor evenimente;
– cresterea starii de atentie, determinare si energie;
– cresterea sentimentului de compasiune si a sentimentului de conexiune.

Pe scurt: practica recunostinta cel putin 30 de zile si vei fi mai sanatos, mai fericit.
Exista persoane care au raportat faptul ca dupa 30 de zile de recunoastinta sunt mai fericiti, mai creativi, mai flexibili, productivi si eficienti, ba chiar au mai mult succes in atingerea obiectivelor.

Esti convins ca recunostinta iti va schimba viata?
Iata cateva modalitati bazate pe cercetare pe care le poti folosi pentru a practica recunostinta:

1. Jurnalul Recunostintei
Pur si simplu scrie ca esti recunoascator, si pentru ce. Poti face acest lucru in timp ce iti bei cafeaua de dimineata sau in urma discutilor cu partenerul, familia, sau atunci cand esti in natura si te bucuri de frumusetea ei. Scrie orice iti vine in minte pentru care esti recunoascator.

2. Gandirea pozitiva
Gandeste-te la lucrurile pozitive care s-au intamplat cu tine. Vei observa o schimbare in modul in care te simti. Poti merge si mai departe de atat, vorbeste cu cineva despre experientele pozitive.

3. Sarbatoreste succesul
Sarbatoreste succesele mari si in mod intentionat cele mici. Uneori si ridicatul din pat poate fi un succes. Daca incetezi sa minimalizezi succesele din viata ta, vei creste cantitatea de succese din viata ta.

4. Provocare – practica recunostinta zilnic timp de 30 zile
Cu totii stim ca este dificil sa schimbi obiceiuri, si nu au nici un impact asupra creierului daca doar incepi. Dupa 30 de zile de practica, orice activitate devine obisnuinta.

De asemenea, stiinta arata ca obiectivele sunt mult mai usor de urmat daca impartasim intentia cu cei din viata noastra. Arata-te recunoscator fata de cei din jurul tau si vorbeste cu ei despre acest lucru.

Provocarea – recunostinta pentru 30 de zile o poti imparti cu partenerul de viata, sau cu un prieten, un membru al familiei. Astfel poti vedea pentru ce sunt recunoascatori cei din jurul tau. Acest lucru creste fericirea dar si conexiunea dintre persoane, si cel mai probabil te va ajuta sa duci la indeplinire provocarea celor 30 de zile, astfel producand o schimbare de durata.
Este distractiv, gratuit si eficient, ajuta creierul la reconectarea cu obiectivul.

Practica recunostinta!

foto: kulraj.org

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *