Ai ceea ce este nevoie pentru a deveni o antreprenoare de succes?

Exista nenumarate liste de verificare si evaluari de personalitate, disponibile on-line pentru a te ajuta sa stabilesti daca ai aptitudini sa devii o femeie de succes in afaceri. Pot fi haioase si chiar interesante, insa rezultatele lor nu sunt relevante. Chiar daca ai picat la aceste teste, ignora rezultatele!
Cele mai multe dintre aceste teste pun intrebari de genul „esti un optimist?” sau „esti un bun lider?”.  Acestea sunt intrebari-cliseu, superficiale. „Esti creativ, lucrezi bine cu oamenii?”…ignora aceste intrebari!
Intrebarile-cliseu nu se aplica femeilor antreprenoare!

femei de succes

Nimeni nu este un optimist tot timpul. A fi exagerat de optimista la momentul nepotrivit, poate duce la luarea unei decizii proaste in afaceri .
O femeie de afaceri trebuie sa fie un jucator de echipa – ea poate servi ca o sursa de inspiratie – nu intotdeauna trebuie sa insiste sa fie in frunte, sa fie lider – asa cum solicita intrebarile-cliseu ( „esti un bun lider?”). In plus, creativitatea este invinsa de multe ori si de o minte ascutita.

De exemplu, in loc sa fii intrebata cat de bine lucrezi cu oamenii, mai potrivita ar fi intrebarea „cu ce fel de oameni lucrezi bine?”. Lucrul cu membrii familiei este foarte diferit de lucrul cu angajatii independenti. O intrebare realista ar fi “poti lucra cu un sot care te combate la orice decizie?”, decat: “poti lucra cu oameni dificili, enervanti?”. Statistic, foarte putine parteneriate sot-sotie rezista in afaceri.
In domeniul afacerilor, sa fii o persoana care lucreaza cu oamenii nu este o solicitare deosebita, insa capacitatea de a pune sentimentele personale deoparte pentru a lua decizii logice este esentiala.

Testele de evaluare ar trebui reduse la trei lucruri foarte simple. Antreprenorii ar trebui sa aiba, sau sa fie dispusi sa dezvolte activele semnificative pentru demararea si conducerea unei afaceri de succes.
Dorinta, vointa si capacitatea de a invata lucruri noi, de a dobandi competente si obiceiuri pot contribui la succesul femeilor in afaceri.

Trei lucruri sunt importante pentru atingerea succesului in afaceri:
1.  Cea mai buna atitudine: Refuz sa renunt cand lucrurile devin dificile
2. Cea mai valoroasa indemanare: Stabilirea relatiilor.
3. Cea mai puternica trasatura de personalitate: Obiectivitatea

1. Adopta ce mai buna atitudine pentru a avea succes
Diferenta in afaceri nu este facuta de pesimism sau optimism. O optimista s-ar putea uita intotdeauna la partea buna a lucrurilor, aceasta ajutandu-o sa mearga mai departe, fiind si un exemplu pentru atii, insa o pesimista poate evalua lucrurile mai realist si poate lua decizii mai putin riscante. Nu este esential modul in care vezi o situatie dar modul in care vei raspunde unei situatii va facilita drumul tau in lumea afacerilor.
O atitudine antreprenoriala adevarata refuza sa renunte atunci cand lucrurile devin dificile, dar acest lucru are putin de a face cu a fi un pesimist sau optimist. Un optimist poate gasi intotdeauna ceva bun si in a renunta, „Poate ca nu pot face asta, dar eu pot incerca altceva!”
Un pesimist se poate plange ca o anumita situatie este nedrapta, dar nu inseamna ca va renunta asa usor. Pesimistii pot lucra mai mult pentru indeplinirea unui ideal, astfel rezultatele vor fi mai bune.

Refuzul de a renunta la ceva nu trebuie sa fie vazut doar ca o incapatanare. A insista la nesfarsit pe o idee care nu functioneaza se poate dovedi a fi doar incapatanare. Diferenta dinte incapatanare si tenacitate este aceea ca incapatanarea nu te lasa sa vezi problema reala si nevoia de schimbare. O persoana cu atitudinea “eu pot” trebuie sa ia in calcul o varietate de solutii in rezolvarea unei probleme si nu sa insiste asupra uneia la nesfarsit.

2. Dezvoltarea, cea mai importanta abilitate pentru femeile de afaceri
Cea mai importanta abilitate a unei femei de afaceri este aceea de a se dezvolta si de a-si crearea relatii. Putine lucruri va vor ajuta mai mult decat o va face crearea unei retele de legaturi puternice.

Nici o persoana nu stie si nu poate face totul. Daca te izolezi pe tine si gandurile tale, atunci si afacerea ta se va izola. Avand acces la o varietate de resurse, poti creste eficiența, cunoasterea, promovarea afacerii, si sansele de reusita.

Daca esti antisociala, sau o mama care lucreaza de acasa, care nu poate iesi fara copii, si nu poti stabili prea multe contacte fata in fata, atunci poti construi un alt tip de realtii. Incepe prin aderarea la grupurile profesionale on-line, un curs de dezvoltare comunicate de presa, brosuri, si alte comunicari scrise. O alta modalitate foarte buna de a construi rețele este de a participa la discutiipe forum, prin e-mail, precum si camere de chat, care sunt intr-un fel legate de afacerea ta.
Gaseste oportunitati de lagatura sociala intre retele de socializare si afacerile tale. Nu trebuie sa fii agresiva dar intotdeauna poate fi aceasta o carte de vizita!

3. Trasatura de personalitate cea mai importanta: Obiectivitatea
Daca iei totul personal va fi mult mai greu sa accepti ideile si schimbarile, si niciodata nu se vor obtine cele mai bune si multe rezultate din activitatea ta sau a angajatilor tai.
Pentru a avea succes, trebuie sa fii dispusa sa ascultati ideile noi si sa soliciti in mod activ opiniile altora. Fii deschisa la idei noi, la pareri opuse!
Capacitatea de a accepta critici constructive ajuta afacerea ta. Primind critici de la persoane care privesc de pe marginea afacerii vei avea posibilitatea de a vedea unele probleme pe care din interior nu le puteai vedea singura.
Aratand ca apreciezi criticile si parerile altor pesoane vei fi mai placuta in ochii colegilor, angajatiolor si chiar ai clientilor. Chiar daca nu urmezi sfaturile lor, cu cat ii intrebi mai mult despre parerile lor, cu atat ei se vor simti mai apreciati si valorosi. Iar asta va duce la fidelizarea lor in ceea ce priveste afacerea. Cu alte cuvinte, prin cererea opiniilor celorlalti creezi o mini retea publica. Oamenii vor vorbi despre tine si afacere ta ca un lucru pozitiv, care le este ajutor.

In afaceri, este important sa iei deciziile corecte, iar acest lucru nu inseamna intotdeauna a face lucrurile in felul personal. Ascultandui pe altii, chiar daca acestia nu au solutia potrivita pentru o problema, ei aduc o perspectiva noua, si te poate intotdeauna invata ceva nou.

In concluzie:
Incepe prin a va crea relatii! Intreaba pe altii despre provocarile lor, succesele lor, si cere sfaturi cu privire la ideile tale de afaceri. Acesta este primul pas pentru crearea retelei tale, deoarece ii lasi pe altii sa stie despre planurile tale.
Nu renunta! Gasirea unui suport initial pentru inceperea unei afaceri, pentru o femeie poate fi greu. Asculta si parerile altor persoane, si in loc de a renunta la idee, adapteaz-o daca ceva nu merge.
Pentru a reusi in afaceri nu trebuie sa completezi chestionare despre abilitati, dar este necesar sa discutati cu alte persoane care au reusit, cu familia, cu pritenii. De la oricune ai de invatat! Asigura-te ca asculti nu doar cu urechile, si aminteste-ti ca este necesar sa ai, cum se spune popular “o piele groasa”- thick skin.

 

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *