Cum sa ai o sarcina sanatoasa si sa iti pastrezi forma

Sa ai o sarcina sanatoasa este foarte important pentru copilul tau. Si nu numai atat, iti va permite sa ramai in forma, sa nu iei in greutate peste ceea ce este necesar.

Nu numai mamele celebre pot face asta, poti si tu. Acorda atentie sfaturilor care ti se potrivesc pentru avea o sarcina sanatoasa.

cum sa ai o sarcina sanatoasa si sa nu te ingrasi

1. Acorda atentie corpului tau
Corpul tau va suferi schimbari in mod constant. Intr-o zi vei avea mai multa energie, in alta zi energia va disparea. Incearca sa acorzi atentie corpului, daca azi te-ai trezit energica si cu dorinta de a face gimnastia, si ai puterea de a face, atunci fa-o! Daca te trezesti cu dorinta de a sta in pat toata ziua, atunci nu te forta, relaxeaza-te.

2. Nu folosi sarcina ca pe o scuza
Ai cu adevarat pofte? Sau folosesti sarcina drept scuza pentru a-ti satisface dorintele alimentare? Retine, cu cat vei castiga mai mult in greutate cu atat iti va fi mai greu sa te intorci la forma initiala.

3. Ia vitamine prenatale
Vitaminele prenatale ajuta la mentinerea sarcinii sanatoase, si este bine sa le iei inainte de a ramane insarcinata. Daca sarcina nu este planificata, poti incepe sa iei aceste vitamine din momentul aparitiei ei.
Desi ajuta la o sarcina sanatoasa, este bine sa consulti medicul inainte de a le lua.

4. Antreneaza-te
Exercitiile sunt cheia pentru o sarcina sanatoasa si pentru un corp in forma. Exercitiile fizice usoare dau energie pentru a incepe ziua in cel mai bun mod, ajuta la arderea caloriilor si intarirea muschilor.

5. Urmeaza-ti propriul ritm
Exercitiile sunt foarte importante pentru a te mentine in forma pe parcursul sarcinii si a fi sanatoasa, dar trebuie sa faci acest lucru in propriul ritm. Nu exagera, nu merge mai departe decat poti. Daca nu te simti in forma, lasa-le pe maine, azi odihneste-te.

exercitii sarcina

6. Nu manca pentru doi
Adevarul este ca trebuie sa mananci mai mult decat de obicei, dar nu mai mult de 300-5oo de calorii. Nu manca cat pentru doi adulti. Cu cat mananci mai mult, cu atat vei creste in greutate si vei simti disconfort pe tot parcursul sarcinii. O dieta corecta, echilibrata te va face sa te bucuri de postura de mama, sa te simti bine in corpul tau.

7. Regim alimentar echilibrat
Daca nu ai o dieta echilibrata, restul eforturilor nu te ajuta. Ceea ce mananci este foarte important pentru modul cum vei arata tu dupa sarcina, dar si pentru sanatatea copilului tau.

8. Mananca alimente proaspete
Dintr-o dieta echilibrata nu pot lipsi alimentele proaspete. Acestea sunt sanatoase si sarace in calori. Mananca fructe si legume si vei observa diferente in aspectul tau si a modului cum te simti.

9. Odihneste-te
Odihna isi va spune cuvantul asupra corpuli tau, asupra aspectului si sarcinii tale. Odihna este foarte importanta.

10. Nu te stresa pentru lucruri mici
Stresul poate provoca pofta de mancare mai sportita decat de obicei. Lasa in urma detaliile insignifiante. Desi esti mai sensibila in aceasta perioasa, incearca sa nu te stresezi prea tare.
La sfarsitul zilei apeleaza la masaj, baie fierbinte, muzica Zen, elimina energiile negative stranse pe parcursul zilei pentru ca acestea sa nu interfereze cu dieta ta.

Cu aceste sfaturi poti avea o sarcina sanatoasa fara prea multe kilograme in plus. Tu ce faci pentru a avea grija de tine si copilul tau?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *