12 Alimente pe care copii de pana la 2 ani nu ar trebui sa le consume

Obiceiurile alimentare pot fi formate din copilarie, si ne pot influenta la maturitate.

Daca uneori esti in dubii cu privire la un anume aliment, daca este bun pentru sanatatea ta sau nu, atunci gandeste-te daca acesta este bun pentru sanatatea copilului tau, care este clar mai delicata. De la nastere si pana in al doilea an de viata, copilul nu este inca pregatit sa consume anumite alimente, iar meniul ales de tine, ii va influenta dezvoltarea.

alimentatie copii

Alimentatia copilului este extrem de importanta, deoarece aceasta influenteaza santatea lor, cresterea si dezvoltarea. Obiceiurile alimentare sanatoase din primii ani de viata pot ajuta la prevenirea bolilor, prevenirea problemelor cardiovasculare si previn obezitatea la varsta adulta.

De asemenea alimentatia din copilarie, influenteaza gusturile de la maturitate.
In primii ani de viata sunt stimulati receptorii de gust. La o varsta frageda, obiceiurile alimentare bune se stabilesc cu usurinta. Asa ca, un parinte ar trebui sa incurajeze consumul de fructe, legume, cereale, carne, peste si lapte.

13 alimente pe care copii de pana la 2 ani nu ar trebui sa le manance

Pentru a te asigura ca ai un copil sanatos, elimina din alimentatia copilului conservantii, grasimile si zaharurile. Pe alanga acestea, acorda atentie alimentelor care ar putea provoca alergii sau pot pune in dificultate digestia copilului.

1. Zahar
Dulcele si zaharul trebuie scos din dieta unui copil de pana la doi ani. Atunci cand copilul nu consuma zahar, i se dezvolta gustul pentru proaspat si astfel poti preveni diferite boli, cum ar fi diabetul zaharat, migrenele, insomnia, astmul, bronsita, tensiune arteriala ridicata, diearee cronica si osteoporoza. Aceste boli apar pe parcursul vietii datorita si consumului de zahar.

2. Sare rafinata
Sarea rafinata isi pierde din minerale – surf, brom, calciu, magneziu. Desi este un produs folosit in viata de zi cu zi, cel mai bine ar fi sa il inlocui. Atunci cand alimentele solide sunt incluse in hrana copilului opteaza pentru sarea Himalaya.

3. Alimente procesate
Carnatii, sunca, salamul, crenwistii, fac parte din lista neagra. Acestea sunt bogate in conservanti, sodiu, grasimi, nitrati ce dauneaza sanatatii deoarece acestia sunt anti-nutrienti.

4. Bauturi racoritoare
Desi bauturile sunt recomandate copiilor pentru a-i mentine hidratati. Bauturile racoritoate trebuie evitate. Ele sunt extrem de daunatoare pentru sanatate, provocand boli precum obezitate si diabet.

5. Sucurile la cutie
Vrei un lichid sanatos pentru copilul tau? Sucurile la cutie nu sunt o alegere buna. Desi producatorul promite un produs sanatos, sucurile la cutie contin foarte mult zahar, aditivi si conservant. Opteaza pentru sucurile naturale, facute din fructe proaspete. Sunt mult mai gustoase si sanatoase.

6. Popcorn si arahide
Alimentele precum popcorn si arahide sunt periculoase, existand posibilitatea de inecare cu ele si sufocare. Acestea nu sunt recomandate inainte de 24 de luni.

7. Miere
Desi este un produs natural, aliat al sanatatii, specialistii avertizeaza asupra unei bacterii ce poate fi prezenta in miere, bacterie ce provoaca botulism. Prin urmare evita sa ii dai copilului tau miere de albine pana la varsta de doi ani.

8. Cafea
Cafeina provoaca neliniste si nervozitate, dureri de cap, insomnie, dificultati de concentrare, cresterea frecventei cardiace si a tensiunii arteriale, iar la copii mici aceste procese sunt mult mai intense. In plus aceasta poate perturba absorbtia de elemente nutritive, cum ar fi vitamine, minerale si calciu. Cafeaua este o bautura diuretica si poate deshidrata copilul daca este consumata in cantitati mari.
Aminteste-ti ca nu doar cafeaua contine cafeina, ci si unele ceaiuri, de exemplu, ceaiul verde. Si acesta poate avea efecte asemanatoare.

9. Oua
Oul este un aliment sanatos si complet. Cu toate acestea, el trebuie consumat responsabil deoarece poate provoca alergii si intoleranta. Este indicat ca ouale sa fie mancate de catre copii de peste doia ani.

10. Peste
Dincolo de faptul ca trebuie sa fii foarte atenta la oase, pestele poate provoca si alergii in randul celot mici.

11. Grasimi trans
Grasimile trans sunt cele folosite in alimentele procesate pentru a le mentine prospetimea, pentru a le mari termenul de garantie. Acestea sunt cunsocute ca fiind cele mai daunatoare grasimi. Ele cresc riscul de boli cardivasculare si ajuta la cresterea in greutate. Sunt intalnite de obicei in margarina, chips-uri, inghetata, snacks-uri, etc.

12. Gluten
Evita alimentele care contin gluten, in primii ani de viata ai copiilor. Glutenul ataca peretii intestinului subtire, impiedica absorbtia nutrientilor, provoaca abdomen umflat, diaree, varsaturi, anemie, obezitate, imunitate scazuta, intoxicatii, migrena si osteoporoza.

http://www.dicasdemulher.com.br/alimentos-que-criancas-de-ate-dois-anos-nao-devem-ingerir/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *