Cum meditezi daca esti incepator

Pentru a realiza o stare meditativa, este necesar sa relaxezi intregul corp si sa iti concentrezi mintea asupra unui singur lucru, si anume corpul tau.

O tehnica de meditatie este sa iei ca obiect respiratia ta. Propunem urmatorul exercitiu de meditatie:

meditatie

1. Relaxeaza corpul treptat. Stai intr-o pozitie confortabila, nu trebuie neaparat sa fie pozita lotus. Poate fi culcat pe spate, sau in sezut. Tine ochii inchisi, sau fixeaza privirea asupra unui lucru placut din preajma ta. Nu trebuie sa iti focusezi privirea pe ceva, ci doar sa privesti intr-acolo. Incepe relaxarea de la cap, si apoi coboara treptat catre picioare. Concentreaza-ti atentia pe fiecare parte a corpului pret de cateva secunde si relaxeaza-te. Simte fiecare muschi care se relaxeaza.

2. Cu corpul tau relaxat, concentreaza-te pe respiratie. Simte aerul cum intra in nari, simte cum iti umple plamanii. Fii atent la fiecare senzatie pe care o implica respiratia. Inspira si expira profund.

3. Numara respiratiile tale pana la 5. Apoi ia numaratoarea de la capat.

4. Daca iti pierzi concentrarea, incearca sa o reiei cat mai curand. Nu iesi din starea ta de relaxare. Concentreaza-te din nou asupra respiratiei si incepe sa numeri.

Aceasta tehnica de meditatie este simpla dar nu este usor de realizat. Mintea ta va genera ganduri de distragere a atentiei, iti poti pierde usor concentrarea, insa cu practica si perseverent  vei ajunge sa poti medita. Poti incepe cu 5 minute de meditatie pe zi. Exercitul zilnic te va ajuta sa prelungesti timpul de meditatie. 15 minute pe zi de meditatie deplina, concentrare asupra respiratiei tale, sunt ideale. Cele mai potrivite momente pentru meditatie sunt dimineata si seara, dar nu este o regula.
Poti medita acasa, intr-un loc ce iti aduce starea de liniste, in pat, in sali de meditatie, dar si in parc, in spatii deschise, dar in care sa nu fii deranjat.

Meditatia este benefica pentru sanatatea ta. Ea te ajuta sa alungi starile depresive, alunga anxietatea, reduce durerile de cap, tensiunile musculare, creste energia, te descoperi pe tine si fericirea ta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *