Ce strategii de marketing te pot influenta la cumparaturi

Ce strategii de marketing au supermarketurile pentru a te determina sa cumperi?

De multe ori te-ai intors de la supermarket cu produse ce nu erau pe lista ta, si cu multi bani cheltuiti. Te-ai intrebat vreodata ce te-a determinat sa cumperi mai mult decat aveai nevoie?

Sa mergi in supermarket cu lista de cumparaturi si sa o duci la bun sfarsit, poate parea usor, dar cand esti printre raturile cu produse, diferitele strategii de vanzare te inflenteaza sa cumperi mai mult, sa cumperi si produse de care nu ai neaparata nevoie.

cumparaturi supermerket

Supermarketurile aplica diferite strategii de markenting pentru a vinde mai mult,mai scump. Iata cateva dintre acestea:

1. Elementele de baza sunt intotdeauna pe rafturile mai indepartate de intrare.
Orezul, fasolea, laptele, painea si alte produse pe care le cumpara toata lumea nu sunt asezate la indemana, pentru a fi nevoie sa treci prin toate celelalte sectoare pentru a ajunge la acestea, astfel sansele de a cumpara si altceva de cat ai planificat, cresc.

2. Produsele cele mai scumpe stau de obicei la nivelul ochilor.
Daca vei analiza un raft dintr-un supermarket, vei vedea ca cele mai scumpe produse sunt la nivelul ochilor, unde poti ajunge usor, iar sus si jos vei gasi produse mai ieftine. Acest lucru se intampla deaorece consumatorii aleg in graba ceea ce este la indemana, fara a mai cerceta pretul altor produse, astfel ajungand sa il ia pe cel mai scump. 

La fel se intampla si cu produse care se apropie de atingerea termenului de garantie. Sunt scoase in fata, asezate primele, pentru a fi vandute primele.  Asa ca, ai grija! Alege produse din spatele raftului pentru a te asigura de  calitatea lor.

3. Rafturile de la casele de marcat sunt atent proiectate pentru a atrage privirea.
Ciocolata, reviste, bomboane, lac de unghii, balsam de buze, toate acestea sunt puse in apropierea casei de marcat. Aceasta deoarece, in timp ce clientul isi asteapta randul la casa de marcat, sa poata fi atras de produsele din raftul apropiat, si sa le adauge la cosul sau de cumparaturi chair daca acestea nu au fost pe lista.

Mai mult timp petrecut la coada de la casa de marcat, mai mari sanse de a cumpara ceva in plus.

4. Servicii „extra” si cheltuieli „extra”
Supermarketurile au devenit locurile unde gasesti aproape orice. De la alimente, la cosmetice, la aparatura electronica si mobilier.
Brutariile si cafenelele situate in supermarket iti permit sa iei o gustare chiar acolo, fara prepararea hranei la domiciliu. Aceasta te va costa mai mult, dar totusi de multe ori o preferi.
Marile magazine ofera acum servicii de spalatorie, locuri de joaca pentru copii, etc. Facilitatile sunt atractive pentru clienti, si experienta pozitiva te face sa te reintorci in acel loc, chiar daca ia cheltuit mai mult decat ai planificat.

Acum a stii cateva din strategiile de marketing ale suprmarketurilor, ai grija ce te influenteaza la cumparaturi! 😉

Ultimele comentarii
  1. laura
    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *