Insomnie: tratament si remedii

tratamente insomnieNiciunul dintre noi nu poate scapa de ocazionalele nopti de somn neodihnitor. Cu toate acestea, insomnia veritabila este o stare de lipsa de somn obisnuita, repetata noapte de noapte, adesea luni sau ani de-a randul. Ingrijorarea cauzata de insomnie este mai daunatoare decat lipsa somnului in sine. Dar, in multe situatii, o buna igiena a somnului se remediile traditionale, te pot ajuta.

Medicina Conventionala. Opreste-te din lucru cu cel putin o ora inainte de culcare. Bea un pahar de lapte cald si fa o baie (dar nu prea fierbinte). Evita alcoolul. Mergi la culcare, iar daca dupa 30 de minute esti inca treaza, ridica-te si apuca-te de o activitate relaxanta precum citirea unei reviste. Dupa 30 de minute mergi inapoi la culcare. In timpul zilei fa exercitii fizice regulate, de cel putin 3 ori pe saptamana. Apeleaza la sfatul medicului daca simptomele de insomnie persista.

Remedii pe baza de plante: Un remediu simplu, potrivit pentru toate varstele, este macul californian, planta anuala, cultivata in gradina si fara efecte secundare. Foloseste macul californian proaspat sau uscat in infuzie.

De asemenea, merita incercata o combinatie de maracuia, levantica si vindecea; foloseste aceste plante in cantitati egale intr-o infuzie pe care sa o bei seara.

Florile de ciubotica-cucului sunt un remediu traditional si eficient pentru insomnia asociata cu surescitarea. Foloseste o tinctura si bea 20-40 picaturi in lapte cald inainte de culcare.

Nutritie: Mersul la culcare, dupa o masa imbelsugata sau cand esti prea infometat, poate duce la insomnie. Mancatul prea tarziu, in special o masa bazata pe proteine, este o mare greseala, din moment ce aceste alimente declanseaza o productie si mai mare de hormoni de activitate. Mesele de seara ar trebui sa fie alcatuite din mancaruri pe baza de produse ce contin amidon precum orezul, pastele, cartofii, legumele, boabele de fasole, pastrand mesele pe baza de carne pentru miezul zilei. Mananca paste din abundenta, produse din carne de pasare, ficat (nu si daca esti insarcinata), oua, cartofi, orez brun, paine integrala si produse din soia. Si plantele culinare pot fi de ajutor pentru insomnie, in special salvia, feniculul, busuiocul si rozmarinul.

Aromaterapie:  Levantica, Iarba Sfantului Ioan, Portocala, Sovarf, Busuioc. Aceste uleiuri calmeaza; busuiocul ajuta la limpezirea mintii, sovarful relaxeaza si incalzeste muschii. Pentru aplicare, foloseste in apa calda pentru baie sau pune cateva picaturi pe perna; poti pune intr-un recipient de aromaterapie. Combina aceste uleiuri si descopera aroma perfecta.

ATENTIE! Evita somniferele, dau dependenta. Pot fi adecvate pentru o utilizare pe termen scurt sub supravegherea medicului. Nu bea alcool si nu condu daca folosesti uleiul de iarba Sfantului Ioan, are un efect sedativ puternic.

Citeste si despre tratament impotriva stresului

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *