Siesta: un exercitiu usor de relaxare, care te ajuta sa scapi de presiunea zilei de munca

Relaxarea este un exercitiu usor de invatat si foarte eficient in tratamentul stresului.

Una din manifestarile fiziologice ale stresului este tensiunea musculara. Cand aceasta tensiune este continua timp de mai multe ore, muschii se “obisnuiesc” cu acesta pozitie. Ca rezultat, apar atat cunoscutele dureri de sale, de cap si de muschi in general, asociate cu stresul. Din nefericire multi dintre noi nu reusesc sa faca legatura intre stres si aceste dureri.

Afara de beneficiul imediat pe care il ofera relaxarea, avem si senzatia ca suntem stapani pe probleme. Adica cel care invata sa se relaxeze nu mai priveste starea de tensiune ca pe ceva necontrolabil si care nu se poate remedia, ci ca pe un femomen controlabil.

Siesta la munca

Siesta, una din metodele relaxarii, practicata moderat este o buna masura antistres.

Siesta trebuie sa fie:

scurta – Conform traditiei hispanice, persoana care se relaxeaza prinde o cheie intre degetul mare si aratator in timp ce se odihneste pe canapea. Cand somnul ajunge destul de profund, cheia cade pe dusumea si zgomotul trezeste persoana.
in pozitie relaxata, dar nu complet intins ca in somnul nocturn.
precedata de o mancare usoara – Siesta dupa un pranz bogat te face sa te simti rau si va prelungi digestia. Ideala ar fi siesta de dinainte de masa.
urmata de activitate – Siesta desparte munca de dimineata de cea de dupa-amiaza. De aceea se recomanda sa ne reluam activitatea normala atunci dupa ce ne-am trezit.
potrivita individului – Sunt persoane carora siesta nu le prieste. Unii, de exemplu, se trezesc mahmuri, indispusi, intr-o stare mai rea decat inainte. In aceste cazuri cel mai bine este sa ne lipsim de ea.

Chiar si atunci cand siesta nu este folosita pentru a dormi, este bine sa avem o perioada mica de timp pentru a ne relaxa si a scapa de presiunea zilei de munca.

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *