10 obiceiuri alimentare care accelereaza metabolismul

Probabil stii si tu ca metabolismul devine mai lent odata cu trecerea anilor, astfel fiind incurajata cresterea in greutate. Exista multi factori care influenteaza scaderea nivelului de ardere al grasimilor. Nivelul hormonilor, pierderea masei musculare si stresul sunt cativa factori. Cu toate acestea studiile au demonstrat ca o crestere in greutate odata cu varsta nu este inevitabila, ci cu anumite obiceiuri alimentare corecte, poti controla aceste schimbari.

lactate accelerare metabolism

Primul pas pe care il poti face este sa ai grija la ceea ce mananci si la obiceiurile sanatoase.
Iata cateva sfaturi pentru accelerarea metabolismului. Adapteaza urmatoarele sfaruri, alimentatiei tale pentru ca organismul sa arda grasimile nedorite:

1. Mananca suficient
Pentru a scadea in greutate este important sa scazi numarul caloriilor consumate, insa pastreaza masura. Sa mananci mult mai putin decat o faceai pana acum este o lovitura pentru metabolismul tau. Organismul are nevoie de calorii pentru a functiona, asa ca nu reduce numarul caloriilor sub 1200 pe zi. Ideal este sa mananci suficient incat sa nu resimti foame. Important este sa ai trei mese pe zi cu doua gustari.

2. Consuma cofeina
Cofeina este un stimulent al sistemului nervos si poate accelera metabolismul cu pana la 5-8 %, ceea ce inseamna arderea a aproximativ 90-170 de calorii pe zi. Un studiu japonez indica faptul ca o ceasca de ceai verde poate accelera metabolismul cu pana la 12 %.

3. Consuma alimente integrale
Daca doresti sa accelerezi metabolismul, creste aportul de fibre. Pentru a face acest lucru, inlocuieste painea si pastele facute din faina alba cu cele facute din faina integrala si consuma multe fructe si legume. Cercetarile arata ca anumite fibre pot creste metabolismul cu pana la 30% iar femeile care consuma fibre pot slabi intr-un timp mai scurt.

4. Bea apa rece
Cercetatorii germani au descoperit ca un consum de 6 pahare de apa rece pe zi pot creste metabolismul. Ei cred acest lucru deoarece organismul lucreaza pentru a incalzi apa la temperatura corpului si astfel poti pierde pana la 50 de calorii pe zi.

5. Consma alimente organice
Cercatatorii canadieni sunt de parere ca pesticidele din alimente pot interfera cu procesul de ardere a caloriilor. Deci, opteaza ori de cate ori ai posibilitatea pentru alimente ecologice.

6. Nu renunta la proteine
Asigura-te ca exista o sursa de proteine la fiecare masa. Acest nutrient este esential pentru corpul tau pentru a mentine masa musculara. Proteinele pot creste arderea caloriilor cu pana la 35%. Include in alimentatie proteine bune ca: oua, caren slaba, nuci, branza de vaci, iaurt si lapte degresat.

7. Sa nu iti lipseasca fierul
Alimentele bogate in fier sunt esentiale pentru transportul oxigenului catre muschi, pentru a arde grasimi. Pana la menopauza femeile pierd in fiecare luna fier din cauza menstruatiei. Astfel exista riscul scaderii consumului de energie si reducerea metabolismului. Fructele de mare, carnea slaba, fasolea, cerealele integrale si spanacul sunt surse excelente de fier.

8. Fii atenta la vitamina D
Vitamina D este esentiala pentru conservarea tesutului muscular, ajutand la accelerarea metabolismului. Cel mai usor mod de a obtine vitamina D este sa stai la soare cateva minute pe zi. Alte surse de vitamina D sunt: somonul, tonul, crevetii, tofu, crealele si ouale.

9. Nu exagera cu bautura
Atunci cand sunt ingerate bauturi alcoolice, se ard mai putine grasimi, deoarece alcoolul este folosit ca si combustibil. Doua pahare de matini pot reduce capacitatea de ardere a grasimilor din corpul tau cu 73%.

10. Consuma lactate
Deficienta de calciu poate incetini metabolismul. Cercetarile arata ca un consumul de calciu prin produse lactate poate reduce absorbtia de grasimi din alte alimente. Consuma lapte si iaurt degresat.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *