Multiplele avantaje ale mersului pe jos

Desi este natural si accesibil oricui, mersul pe jos tinde sa fie eliminat din activitatile noastre cotidiene. Traim in secolul vitezei, preferand de cele mai multe ori masina personala sau mijloacele de transport in comun. Viata moderna ne refuza o activitate cu multiple beneficii asupra sanatatii, la indemana, fara riscuri, si care poate fi foarte usor integrata in programul cotidian.beneficiile mersului pe jos

Mersul pe jos ofera mai multe beneficii organismului decat va inchipuiti, fiind un bun stimulet al bunei dispozitii. Desi oricare dintre noi intuieste efectele benefice ale mersului, in ultima vreme oamenii de stiinta au realizat mai multe studii care au indicat obiectiv beneficiile pe care le aduce aceasta activitate.

Acordati mai multa importanta mersului pe jos, avantajele sunt multiple:

1.Reduce greutatea
Cel mai simplu mod de a slabi este sa aveti serviciul intr-o zona relativ apropiata de casa, astfel incat sa puteti merge la lucru pe jos. Mersul pe jos duce la diminuarea tesutului adipos daca este efectuat intr-un ritm rapid.

2. Imbunatateste starea psihica
Mersul pe jos ajuta la eliberarea in organism a endrofinelor, substanta ce ne aduce buna dispozitie. In plus, activitatile fizice ajuta la cresterea gradului de incredere in sine.

3. Este sanatos pentru creier
Conform unei cercetari a Rush University Medical Center, mersul pe jos previne riscul aparitiei atrofiei cerebrale si scaderii capacitatii mentale. In plus, posibilitatea aparitiei bolii Alzheimer este redusa cu aproape 50%.

4. Regleaza tensiunea
Mersul pe jos ajuta la reglarea tensiunii arteriale si la reducerea aparitiei bolilor de inima.

5. Reduce riscul aparitiei bolilor de inima
Cu cat mergeti mai mult pe jos reglati tensiunea arteriala si reduceti riscul aparitiei bolilor de inima. Spre exemplu, pensionarii care au mers, in medie, doi kilometrii pe zi, ajung la batranete sa aiba o inima foarte sanatoasa. In acelasi timp, femeile care obisnuiesc sa mearga pe jos reduc riscul aparitiei bolilor de inima cu 40%.

6. Scade riscul aparitiei cancerului
La femei, mersul pe jos intre 1 ora si 3 ore pe saptamana, poate reduce riscul aparitiei cancerului cu aproape 20%. Un alt studiu a demonstrat ca barbatii care sufera de cancer la prostata si merg pe jos cel putin 3 ore pe saptamana reduc posibilitatea extinderii bolii cu peste 50 la suta.

7. Scade riscul aparitiei diabetului
Diabetul este direct legat de obezitate si greutate. Prin urmare, nu este deloc surprinzator ca mersul pe jos ajuta la slabit si reduce riscul aparitiei diabetului. Specialistii au demonstrat ca o persoana care merge pe jos timp de 150 minute pe saptamana, poate reduce cu pana la 58% riscul declansarii diabetului zaharat.

8. Previne blocarea arterelor
Cum am mentionat si mai sus, mersul pe jos reduce riscul aparitiei bolilor de inima si regleaza tensiunea arteriala, ceea ce automat duce si la reducerea riscului de blocare a sangelui.

9. Combate artrita
Un studiu realizat timp de opt spatamani asupra unui barbat ce suferea de artrita la genunchi, care a mers zilnic timp de opt saptamani, a constatat o reducere semnificativa a durerii in genunchi precum si o crestere a mobilitatii cu aproape 40 la suta. Si totul fara medicamente.

10. Ajuta la o sarcina sanatoasa
Mersul pe jos timp de o jumatate de ora pe zi, in timpul sarcinii, ajuta la ameliorarea durerilor de spate, a umflarii picioarelor si reduce posibilitatea aparitiei constiparii.

11. Sustine viata sexuala. 
Viata sexuala si activitatea fizica sunt strans legate. Specialistii au confirmat ca femeile cu varste intre 45-55 de ani care au facut exercitii fizice (inclusiv mers pe jos) au constatat o crestere a libidoului, la care s-a adaugat o satisfactie sexuala crescuta.

12. Imbunatateste sistemul imunitar
Prin cresterea secretiei de endorfine. Organismul va fi mai bine pregatit sa lupte cu infectiile.

Indieferent de varsta beneficiile mersului pe jos sunt evidente si indiscutabile. Asa ca data viitoare cand alergati dupa autobuz, mai ganditi-va odata si mai bine mergeti pe jos cele doua statii.

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *