Dieta macrobiotica promite sa vindece bolile fizice si psihice

Dieta macrobiotica este mai degraba o filizofie de viata, bazata pe echilibru, pe principiile Yin si Yang. Ea promoveaza sanatatea, bunastarea si detoxifierea organismului.

dieta

Dieta macrobiotica provine Japonia si a fost fondata de George Ohsawa, bazandu-se pe filozofia chineza Yin si Yang.

Cei mai multi dintre noi cautam in viata echilibrul intre munca si viata personala, datorie si placere, ratiune si emotie. Dieta macrobiotica promoveaza acest lucru: echilibrul.

Dieta macrobiotica este bazata in mare parte pe mancare naturala, organica, vegetala, o atitudine relaxata si o viata interioara implinita in armonie cu natura.

Bipolaritatea Yin Yang ne invata ca totul are energie, inclusiv alimentele, iar armonia este atinsa prin realizarea echilibrului intre aceste energii.

Desi nimic nu este interzis in dieta, se recomanda abandonarea produselor lactate, un consum scazut de protine animale (2-3 ori pe saptamana) si renuntarea la consumarea produselor procesate sau modificate genetic. Aceste restrictii ale dietei microbiotice promit detoxifierea organismului.

Potrivit specialistilor alimentele Yin si Yang sunt opuse. Yin este dulce, rece si pasiv. Yang este sarat, cald si agresiv. Dieta urmareste echilibrul dintre Yin si Yang. Consumul marit de alimente dintr-un grup poate genera un dezechilibru. Cei care consuma mai multe alimente Yin tind sa devina depresivi, dependenti si relaxati. Cine consuma doar alimente yang pot dezvolta o personalitate agresiva, dominatoare si nerabdatoare.

Ce este permis –  fructe, legume, seminte, peste, totul copt, fiert, preparat la abur

Ce nu este indicat – alimentele procesate, grase, lactatele, dulciurile, cafeaua (cafeina), alcoolul, ciocolata, faina rafinata, condimentele picante, conservantii, cartofii, dovleceii si alte tipuri de carne decat pestele.

dieta

6 masuri pentru a adopta o dieta macrobiotica

Pentru a te adapta la noul regin trebuie sa faci trecerea treptat. Este important de retinut faptul ca in dieta macrobiotica nu sunt interzise nici un tip de alimente, insa unele trebuie consumate in cantitati mici, si pe cat se poate evitate.

1. cerealele integrale sunt baza dietei macrobiotice si alcatuiesc 40-60% din caloriile zilnice. Ar fi bine sa le incluzi la fiecare masa.
2. alimentele trebuie mestecate bine.
3. scade treptat consumul de alimente procesate.
4. alege intotdeauna alimente orgnice. Organismele modificate genetic si pesticidele nu sunt binevenite.
5. acorda prioritate fructelor si legumelor de sezon. Natura este inteleapta si genereaza produse alimentare specifice fiecarei regiuni si fiecarui sezon.
6. modul in care sunt gatite alimentele este extrem de important in dieta macrobiotica. Flacara este responsabila pentru pastrarea energiei din alimente. Indicat este sa eviti microundele si sobele electrice.

Cine poate adopta dieta macrobiotica

Dieta poate fi adoptate de toti oamenii sanatosi care doresc sa isi schimbe obiceiurile alimentare pentru a-si imbunatati sanatatea, pentru a-si gasi echilibrul si pentru a slabi. Indicat este, ca dieta sa fie bine alcatuita si supravegheata de un nutritionist. Fiind o dieta saraca in grasimi, bogata in fibre si calciu, dieta poate afecta usor sanatatea, daca nu este urmata cum trebuie, sau daca se exagereaza.

Avantajele si dezavantajele dietei macrobiotice

Avantaje:
– fiind o dieta bazata pe cereale integrale, aportul de fibre este mare, ceea ce ajuta la buna functionarea a intestinului.
– dieta propune consumul de multe fructe si legume, iar acestea contribuie la o buna sanatate.
– daca este tinuta corect, dieta promite vindecarea de diferite boli fizice si psihice. 
– alimentele integrale si excluderea alimentelor prelucrate ajuta la detoxifierea organismului, accelerand metabolismul, promovand sanatatea.

Dezavantaje:
– dieta nu este pentru cei care doresc sa slabeasca repede deoarece consumul de carbohidrati este mare.
– este o dieta complexa si dificila, care are nevoi de motivatie si dedicare.
– dieta nu recomanda proteinele animale, care daca nu sunt inlocuite in mod corespunzator cu legume, fructe si seminte, poate aparea deficit de vitaminele D si B12.

Acestea sunt cateva sfaturi pentru cei care vor sa urmeze dieta macrobiotica. Aminti-va, nu trebuie sa faceti schimbarea brusc, inlocuiti alimentele treptat pentru a avea rezultatele scontate.

sursa: dicasdemulher.com.br

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *