Cum sa te apuci de sport

Ioana Hudita
antreneor personal si group fitness

Stii asta sportul este benefic in o mie de feluri si deserveste scopuri si nevoi de baza pana in varful piaramidei lui Maslow. Au spus-o atatia antrenori, doctori si beneficiari intr-o mie de feluri.

Sportul cere timp si investitii. Daca sustii ca nu ai timp, inseamna ca nu stii clar ce vrei prin participarea sportului. Atunci cand aceasta nevoie devine prioritara, alocarea bugetului de timp se schimba in favoarea sportului.fa-sport

Mai intai hotaraste-te! O data ce ai pus in „New Year`s resolution” inceperea procesului de a te pune in forma, fa un plan care sa nu iti permita sa dai inapoi, ba chiar sa reusaesti!
In acest sens, mai jos, o sa-ti spun de ce este important sa iti stabilesti niste obiective, de ce este bine sa investesti intr-un antrenor personal, cum te ajuta „the workout boddy”, colegul de antrenament, si cum sa iti gasesti activitatile care ti se potrivesc.

1. Indentifica-ti nevoile reale (pe plan fizic, cum ar fi imbunatatirea posturii, sau emotional, imbunatatirea capacitatii de relaxare, cresterea sigurantei de sine, etc) si stabileste-ti un set de obiective SMART.

S – specifice: pune in cuvinte clare exact ceea ce vrei sa obtii (scaderea in greutate, tonifierea musculaturii, imbunatatirea starii de spirit, a tonusuui fizic si psihic, a posturii, etc.)
M – masurabile: cuantifica-ti obiectivele in cm, kg, km, %, tesut adipos/muscular, sau altfel pentu a putea evalua periodic progresul.
A – de atins: alege-ti obiective curajoase, dar nu extreme.
R – relevante: sa atingi obiectivele acestea trebuie sa serveasca, in final, la indeplinirea unui obiectiv mai important. Ceea ce ai cuantificat in kilograme s-ar putea sa nu fie chiar ceea ce ai nevoie. Ia in considerare si nevoia de exprimare prin miscare, imbunatatirea stimei de sine, exprimarea feminitatii, pierderea unui complex.
T – incadreaza in timp obiectivele pe care ti le-ai sptabilit.

2. Antrenorul personal. Ai nevoie de motivatie, o strategie, cunostinte, responsabilizare pentru a-ti duce la indeplinire decizia? Sa lucrezi cu un antrenor este o investitie – Knowledge si power – pentru ca in timpul antrenamentelor se face un transfer de cunostinte. De tine depinde cum il valorifici.

3. Constientizeaza. Consecventa in antrenament este precum ridicarea unei case, cu fiecare caramida pusa, casa capata forma, imaginea ei devine mai clara. Asta se aplica in obtinerea rezultatelor, dar mai ales in construirea imaginii corporale, a modului in care iti percepi corpul.

4. Partenerul de antrenament. El este cel care are obiective asemanatoare cu ale tale si intentia de a se tine de treaba. Fie ca el este cel care te motiveaza pe tine, fie ca tu il stimulezi pe el in a persevera, antrenamentul este mai vesel in doi.

Gandeste dincolo de caloriile arse, de centrimetrii si perspectiva fitness-macelarie (abdomen, fesieri, coapse) – constientizeaza postura, calitatea executiei miscarii, imbunatatirea calitatilor motrice (coordonare, forta, rezistenta, viteza), incearca sa gandesti holistic – body and minde, deconecteza-te – make it fun, respira – acorda-i atentie respiratiei.

Si inca ceva: niciodata nu vei regreta ca ai facut un antrenament. Insa cel mai prost antrenament este cel care nu are loc.

Sursa: Inspire Magazine

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *