Cum reduci cantitatea de zahar consumata

zahar2Zaharul dauneaza grav sanatatii! Cu totii stim asta, dar cum putem reduce cantitatea de zahar consumata, pentru a ne pastra departe de efectele sale nocive?

Zaharul duce la aparitia obezitatii, scade imunitatea, afecteaza sistemul digestiv, duce la privarea organismului de calciu, tulburari de somn si chiar boli cardiovasculare.

Daca vrei sa urmezi un stil de viata sanatos, cel mai indicat este sa reduci cantitatea de zahar pe care o consumi. Zaharul poate provoca o dependenta la fel de mare ca cea de alcool sau tutun. Ceea ce este mai rau, este ca zaharul se intalneste uneori in alimente la care nici nu e gandesti, de aceea trebuie sa fii foarte atenta la ceea ce cumperi din supermarket.

Pentru a elimina din zaharul consumat, indicat este sa gatesti acasa. Atunci cand mananci in oras, este foarte greu sa-ti dai seama ce mancaruri contin zahar, si in ce cantitati.

Renunta la sucuri. Sucurile din comert contin o cantitate foarte mare de zahar. Spre exemplu, o doza de Cola contine 39 de grame de zahar. Opteaza pentru sucuri naturale facute in casa.

Renunta la zaharul din cafea sau ceai. Daca nu le poti savura fara a fi dulci, inlocuieste zaharul cu putina miere.

Redu cantitatea zilnica de dulciuri. Indicat este sa consumi cat ma rar: produse de patiserie, gem, miere, marmeleada, compoturi, prajituri, bomboane, biscuiti sau alte deserturi.

Iaurtul cu fructe contine de asemenea foarte mlt zahar. Obisnuieste-te sa il inlocuiesti cu un iaurt simplu.

!!! Este bine de stiut ca zaharul brun (cel mai putin rafinat) este la fel de daunator ca si zaharul alb.
Daca organimul tau simte nevoia de zahar, incearca sa-ti iei cantitatea necesara din fructe si lactate fara grasimi, bogate in fibre si calciu.

 

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *