Cum poti controla mancatul pe fond nervos

Cu toate suntem din cand in cand morocanoase, nu avem chef de nimic si ne vin in minte doar ganduri negative. Partea proasta este ca pe fond nervos tindem sa mancam mult si sa facem alegeri alimentare nepotrivite, nesanatoase.

Pentru a iesi din aceste stari negative, iti trebuie o stare de spirit puternica.

mancat fond nervos

 

Controleaza mancatul pe fond nervos cu ajutorul urmatoarele tehnici:

1. Focuseaza-te pe beneficiile pe termen scurt
Suntem mult mai motivati de beneficiile pe termen scurt, decat de cele pe termen lung. Asa ca pe viitor, incearca sa te gandesti la beneficiile pe termen scurt pentru a iesi din starea proasta. In loc sa te gandesti la gust, gandeste-te ca este un aliment sanatos. Fii mandra pentru alegerea ta.

2. Efectueaza o verificare a starii de spirit inainte de a lua prima muscatura
Daca afli cauza pentru care vrei sa mananci un aliment nesanatos, atunci cu siguranta te vei indeparta de el.

3. Mananca atent
Cand mananci acorda-i mancarii atentia necesara: stai jos, miroase mancarea, foloseste-ti toate simturile, mesteca incet, savureaza. Nu manca automat! De fiecare data cand esti intr-o stare mai proasta, tinzi sa mananci automat si sa nu te gandesti la ceea ce mananci.

4. Inchide ochii pentru o clipa
Atunci cand mananci inchide ochii, blocheaza stimulii suplimentari, pentru a face cea mai buna alegere.

5. Noteaza sentimentele
Tine un jurnal zi de zi, timp de o saptamana. Noteaza cum te simti de fiecare data inainte sa mananci. Vei incepe sa observi felul in care sentimentele afecteaza modul de a manca si faptul ca sentimentele te pot duce spre alegeri alimentare gresite.

6. Fa o plimbare
Daca esti suparata, fa o plimbare! Cand te vei intoarce vei observa cum energia negativa a disparut si nu mai esti impinsa spre alimente nesanatoase pe care le pofteai cu 10 minute mai devreme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *