Cum incepem dimineata se reflecta asupra intregii zile – un mic dejun sanatos

Cum luam startul inflenteaza cursa. La fel, cum incepem dimineata se reflecta asupra intregii zile. 

O alegere buna este un mic dejun pe baza de lapte, iaurt, crema de branza, care poate fi insotit de cereale, fructe proaspete sau usate si o cafea, un ceai, sau un fresh de fructe. Adultii tind sa uite ca si ei au nevoie de lapte, nu doar copii.

iaurt-fructeIn Uniunea Europeana, romanii si bulgarii beau cel mai putin lapte, lucru considerat ingrijorator. Pe langa faptul ca laptele contine toate elementele nutritive de baza, acesta este o sursa importanta de calciu. Avem nevoie de 1 g de calciu pe zi iar laptele are mai mult calciu decat spanacul, ouale sau soia, si este usor de asimilat.

La fel, iaurtul, laptele batut, branza proaspata de vaci sunt surse importante de calciu si, incluse in dieta zilnica, ne ajuta sa slabim, sau sa ne mentinem in forma. Aceste produse pot fi usor combinate cu musli, fructe, astfel incat totul sa fie apetisant.

Fructele mancate dimineata sunt un adevarat izvor de sanatate. Ele apuc un aport in plus de vitamine si fibre. Este de preferat sa alegi fructe cu indice glicemic mic: mere, cirese, pere, ananas, grapfruct.
Pentru o buna digestie, mananca fructele pe stomacl gol sau alege fructe care nu produc indigestie: capsunele, zmeura, murela, coacazele.

mic-dejunServirea unui mic dejun sanatos tine si de modul cum aranjezi masa. Creaza o atmosfera placuta, astfel iti vei tranforma micul dejun intr-un ritual relaxant si apetisant.
Poti alege un aranjament „all white”, in care totul este alb, de la vesela, la fata de masa. Aceasta va pune in evidenta preparatele colorate si iti va insenina ziua. Sau poti alege un aranjament colorat, pentru a te energiza ­čśë

 

Ultimele comentarii
  1. Andreea
    R─âspunde

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *