Cum alegem painea cea mai sanatoasa

Painea face parte pentru multi oameni din nutritia de zi cu zi. In supermarket poti gasi o mare varietate de paine, dar cum o alegi pe cea mai sanatoasa pentru tine?

Diferenta intre painea integrala si painea alba este ca aceasta din urma este facuta cu faina rafianta.
Painea din faina integrala contine mai multe fibre, minerale si vitamine, deoarece acesta nu trece prin procesul de rafinare si astfel nu isi pierde substantele nutritive.

paine

Beneficiile painii integrale
Painea din faina integrala contine multe substante nutritive si hraneste corpul. Datorita continutului ridicat de fibre painea integrala:

  • da senzatia de satietate;
  • ajuta la controlul glicemic;
  • te ajuta sa tii greutatea sub control;
  • previne diabetul;
  • previne depunerea grasimii abdominale.

Toti cei care doresc sa aiba o dieta sanatoasa ar trebui sa opteze pentru painea integrala insa fara a abuza. Abuzul poate duce la cresterea in greutate. Consuma paine in fuctie de nevoia ta de energie.

Cum stii daca o paine este sanatoasa sau nu?
– In primul rand trebuie studiata eticheta. Primul ingredient ar trebui sa fie „faina integrala de grau„, sau „ovaz” sau „secara„.

– De asemenea uita-te si la cantitatea de fibre. Alegea painea cu un continut mare de fibre.

– Un alt pas important este sa vazi daca painea contine grasimi vegetale hidrogenate. acestea sunt grasimi care afecteaza gliceniasi duc la cresterea in grutate.

Beneficiile fiecarui tip de paine:

Painea de ovaz – ovazul este o cereala care ajuta la controlul colesterolului.

Painea cu seminte de in – semintele de in contin multe fibre si omega 3.

Painea de secara – dincolo de faptul de este o paine bogata in cereale integrale si fibre, secara nu aduce nici un beneficiu concret.

Painea cu cereale – cand spunem cereale ne referim la: in, grau, ovaz, seminte de floarea soarelui.

Stiind toate aceste informatii, este usor sa gasesti cea mai potrivita paine pentru dieta ta.

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *