Cele mai frecvente greseli intr-o dieta

dietaRolul oricarei diete este acela de a ne ajuta sa scapam de kilogramele in plus. Insa, pentru a nu cadea in capcana dietelor “minune” care ne promit ca vom slabi repede si fara efort, este important sa cunostem riscurile la care ne expunem.

Iata care sunt cele mai frecvente greseli intr-o dieta:

infometare1. Infometarea: nu se mananca cateva zile sau se consuma doar un aliment pentru a slabi. De fapt, in prima faza se elimina surplusul de lichide, iar apoi organismul incepe sa scada din masa muscuara. In plus, metabolismul incetineste pentru a face fata cantitatii reduse de alimente, kilogramele pierdute fiind repede puse la loc
2. Slabitul fara efort: este o premisa gresita, deoarece nu putem avea arderi crescute fara miscare. Aspectul de coaja de portocala nu poate fi inlaturat doar prin dieta ci si prin exercitii fizice.
3. Renuntatul la dulciuri nu este suficient, deoarece dietele sarace in carbohidrati permit consumul de alimente bogate in proteine si grasimi. In consecinta, obiectivul de scadere in geutate nu poate fi atins decat daca se reduc caloriile sau se face effort fizic.
4. Trisatul: se poate manca o felie de tort, daca se sare peste o masa si astfel se ajunge la acelasi numar de calorii. Este fals, deoarece anumite diete nu permit nicio abatere, fiind suficienta o singura scapare pentru a anula efectul dietei
5. Mersul pe jos timp de 15-20 minuute, nu echivaleaza intotdeauna cu caloriile consumate, iar restul se depun. Este necesar mai mult mers pe jos.
6. Alimentele cu zero la suta zahar au la fel de multe calorii ca si cele care contin zahar.
7. Deshidratarea: consumul prea mic de apa incetineste preocesul de ardere a caloriilor.
8. Folosirea diureticelor nu favorizeaza procesul de slabire. Scaderea in greutate se produce prin deshidratare.
9. Caloriile din bauturi sunt adevarate bombe calorice.
10. Suplimentele alimentare ”minune” care iti promit ca vei slabi mancand tot ce vrei. Daca citesti printre randuri, reclamele spun ca suplimentele “te pot ajuta” sa scazi in greutate.
11. Nici o dieta nu garanteaza mentinerea greutatii la finalizarea ei. Dupa orice dieta trebuie urmat un regim alimentar de stabilizare si de mentinere a rezultatelor. Daca se revine la vechile obiceiuri alimentare, kilogramele pierdu se depun la loc.

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *