Cand si cum sa mananci pentru a slabi

timp masaStim cu totii ca alimentele pe care le consumam au un impact enorm asupra sanatatii si greutatii noastre. Dar stiai ca modul in care mancam si momentul zilei pot face diferenta? Mananca la momentele adecvate pe tot parcursul zilei si vei ajuta organismul la arderea grasimilor, si mai mult decat atat vei tine foamea la distanta.

Iata cand si cum sa mananci pentru a pierde in greutate usor:

Mananca la fiecare 3-4 ore
Multi oameni mananca trei mese si o gustare, in timp ce altii prefera patru mese mai mici. Utilizeaza combinatia care functioneaza cel mai bine pentru tine. Daca vei avea trei mese pe zi cu pana la 4 ore distanta intre ele, vei ajuta organismul sa piarda grasime prin prevenirea excesului de insulina si echilibrarea hormonului stresului. In plus, aceasta permite controlarea poftei de mancare si a metabolismului.

Mananca in termen de 1 ora dupa ce te-ai trezit
Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, de aceea nu sari peste ea. Sarind peste micul dejun este mult mai probabil ca viitoarele mese sa fie neechilibrate, cu mai multe calorii si cantitati mari de grasimi saturate. Cercetarile au aratat ca cei care sar peste micul dejun cresc hormonii de stres.

Nu manca niciodata la mai putin de 3 ore inainte de culcare
Evita sa mananci aproape de ora de culcare. Masa inainte de culcare creste temperatura corpului, cantitatea de zahar din sange si insulina, previne eliberare de melatonina si a hormonului de crestere. Toate acestea scad calitatea somnului. Mai mult decat atat, alimentatia de dinaintea sonului combinata cu un somn nu tocmai bun duce a doua zi la mai multe pofte si la marirea probabilitatii de supraalimentare.

Daca trebuie samananci inainte de culcare opteaza pentru o masa usoara, sau o gustare ridicata in proteine si sataca in carbohidrati si grasimi.

Incepe ziua cu proteine
Opteaza pentru proteine la micul dejun si veni manca mai putin pe parcursul zilei. Bucura-te de carbohidrati la pranz, cina sau dupa antrenamente.

Mananca in termen de 45 de minute dupa terminarea efortului fizic
Aceasta este o masa la care este important sa consumi carbohidrati si cat mai putina grasime.

Niciodata sa nu faci antrenament cu grutati pe stomacul gol
Ai nevoie de energie pentru un efort sustinut.

Concentreaza-te pe mancare
Nu manca la birou sau in camera de zi. Stai jos si bucura-te de mancare, nu te concentra pe altceva, cum ar fi televizor, calculator. Masa este momentul perfect pentru a te relaxa.

Mananca mai intai proteine
In primul rand mananca de pe farfurie proteinele pentru a da semnale creierului ca stomacul este plin.

Bea alcool la sfarsitul mesei
Bea vinul la sfarsitul mesei pentru a spori hormonii implicati in digestie.

 

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *