Ce alimente trebuie consumate iarna?

Iarna metabolismul este incetinit, fluidele biologice au tendinta de stagnare, digestia poate fi dificila si organismul are tendinta de a lua in greutate.

alimente_consumate_iarna

Vezica biliara si rinichii sunt organe ce trebuie fortifiate si sustinute in sezonul alb.

Iarna organismul are tendinta de a acumula energie si se recomanda consumul de cereale (grau spelta sau kamut, orez integral, ovaz, amarant).

Legumele iernii, bogate in vitamine, minerale, fibre, proteine esentiale si antioxidanti sunt: anghinare, sfecla, varza, telina, morcov, ridiche alba, ceapa, praz, andive, conopida, ardei gras, broccoli, naut, soia, mazare.

Fructele iernii, care asigura aportul de vitamine (in special vitaminca C), minerale, enzime si fibre sunt: mere, pere, macese, catina, citrice, alune, migdale, nuci, smochine.

consum alimente iarnaVitamina E si acizii grasi esentiali au rol important antioxidant, antiinflamator si in cresterea rezistentei la infectii, si se pot procura din somon, sardinde, macrou, nuci, migdale, avocado, porbumb.

 

Seleniu si zinc sunt minerale importante pentru imunitate. Aportul de seleniu poate fi asigurat prin consumul de alge marine, nuci braziliene, ciuperci, cereale integrale, midgale. Surse naturale de zinc sunt: carne de pasare, stridii, fasole uscata, soia, nuci, tarate de grau, lapte.

Vitamina D creste rezistenta la infectii. Se gaseste in ulei de ficat de cod, lapte, galbenus de ou, portocale, ciuperci.

Branzeturile sunt de natura rece si sunt greu digerabile, motive pentru care nu se recomanda consumul acestora iarna.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *