5 alimente care te imbatranesc

Stii ca anumite alimente pe care le consumi fac ravagii nu doar in ceea ce priveste sanatatea ta si frumusetea? Vechea zicala „Esti ceea ce mananci” este adevarata. Nu doar varsta cronologica determina cum arati, ci si ceea ce mananci. Exista alimente care te fac sa pari mai batrana, dar si sa te simti mai batrana.

alimente care imbatranesc

Alimente care te imbatranesc:

1. Zahar
Zaharul nu creste doar greutatea, dar te si imbatraneste: creeaza riduri, lasarea pielii si sanatate precara. Odata cu patrunderea zaharului in organism are loc procesul numit glicare, proces prin care zaharul este captat de proteine, acestora afectandu-le structura. Zaharul afecteaza colagenul si elastina, cele care dau tinerete si fermitate pielii, aparand ridurile si pielea lasata.

2. Grasimi saturate
Grasimile exercita un efect inflamator in organism, cum ar fi ingrosarea arterelor sau a vaselor de sange, astfel restrangandu-se fluxul de sange de la nivelul pielii, lasand-o mai in varsta, mai rigida, mai incretita.
Cele mai daunatoare grasimi pot fi gasite in alimente procesate, cum ar fi: fast-food, crusta de la placinta, alimente prajite, margarina, conserve, creme non-lactate, si multe altele.
Chiar daca pe unele alimente este eticheta „zero grasimi”, producatorilor de alimente li se permite sa treaca „zero grasimi” chiar daca acestea contin jumatate de gram de grasimi. Chiar si jumatate de gram de grasimi au un impact negativ asupra sanatatii tale.

3. Alcool
Alcoolul cu moderatie poate fi sanatos, insa excesul de alcool poate accelera imbatranirea sub forma de riduri premature, pierderea colagenului, a elasticitatii, roseata, dezhidratare si umfalturi.
Epuizarea nutrientilor, inflamatia ficatului si deshidratarea, sunt principalele simptome aparute atunci cand prea mult alcool este ingerat.

4. Carbohidrati in exces
La fel ca si zaharul, carbohidratii au acelasi efect pentru corpul nostru. In exces, carbohidratii te imbatranesc si iti afecteaza sanatatea. Ai grija, carbohidratii rafinati sunt „dezbracati” de toate lucrurile bune.
Carbohidratii in exces declanseaza insulina, previne pierderea de grasime si incetineste sau previne cresterea masei musculare.

5. Sare
Excesul de sare in dieta ta, cum ar fi: chips-uri, biscuiti, covrigei, conserve, branzeturi, retin lichid in organism creand aspectul pufos si poate determina micsorarea celulelor crand astfel deshidratarea. Acest lucru duce la senzatia de sete, dar si la deshidratarea, incretirea si imbatranirea pielii.

Reducerea sau evitarea acestor alimente este cheia pentru un organism energiec, vibrant si tanar.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *