Alimente care pot preveni osteoporoza

Pentru ca sitemul nostru osos sa ramana sanatos, trebuie sa includem in alimentatia zilnica alimentele sanatoase.

Cand vorbim despre osteoporoza, primul lucru care ne vine in minte este nevoia de calciu, cu toate acestea, este important de stiut ca nu calciul face totul. Pe langa acesta este nevoie de vitamina D, magneziu, zinc, cupru, bor, vitamina K, siliciu si altele.

Principalele surse de calciu sunt frunzele verde inchis, laptele si produsele lactate. Cu toate acestea, calciul din lapte si produse lactate se absoarbe destul de greu, ceea ce inseamna ca pentru a acumula cantitatea zilnica recomandata de calciu, este necesara o cantitate mare din aceste produse.

alimente care previn osteoporoza

Broccoli este un aliment recomandat pentru a ne ajuta sa acumulam doza zilnica de calciu, deoarece are are biodisponibilitate buna, de trei ori mai buna decat a laptelui, si contine si alte substante nutritive cum ar fi zinc, magneziu, cupru, bor.

Multe studii au constatat ca tarile cu un consum ridicat de produse lactate, cum ar fi Australia, Noua Zeelanda si America de Nord au cea mai mare incidenta a osteoporozei in timp ce populatia din China si Japonia (care are un consum mai mic de alimente) are o incidenta mai mica a bolii.

Prin urmare, modul de a preveni osteoporoza este de a include in alimentatie, alimente bogate in nutrienti si cu biodisponibilitate buna. Ai nevoie, de asemenea, expunerea la lumina soarelui pentru a mentine un nivel bun de vitamina D, activitate fizica si o buna sanatate intestinala pentru o mai buna absorbtie a nutrientilor.

Alimente – aliati impotriva osteoporozei

  • broccoli;
  • susan;
  • gulii;
  • seminte de in;
  • nuni, migdale;
  • sardine,somon;
  • fasole;
  • fructe (banane, portocale etc.);
  • oua.

Aceste alimente aduc multiple beneficii organismului si evita slabirea oaselor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *