10 alimente care ne pot afecta inteligenta

Zaharul, sarea si prajelile pot afecta buna functionare a creierului

Cand vorbim de hrana vorbim de mai multe tipuri de alimente. Unele dintre acestea sunt asociate cu scaderea in greutate, altele ajuta la imbunatatirea anumitor functii ale organismului, altele imbunatesc memoria, insa exista si alimente care au efect devastator asupra functiei cerebrale. Prin urmare aceste alimente trebuie evitate sau consumate cu moderatie, ca impactul lor negativ sa fie cat mai mic.

alimente daunatoare

Iata cateva alimente care pot afecta inteligenta:

1. Zaharul
Produsele indulcite sunt daunatoare nu numai pentru silueta ci si pentru buna functionare a creierului. Consumul pe termen lung de zahar poate duce la diverse probleme neurologice, afecteaza memoria si capacitatea de a invata.

2. Alcoolul
In afara faptului ca afecteaza ficatul, alcoolul produce confuzie si afecteaza memoria. Aceste simptome sunt reversibile in cazurile in care alcoolul este limitat. Doua pahare pe saptamana nu fac nici un rau.

3. Mancarea fast-food
Alimentele de la fast-food sunt bogate in grasimi si sunt daunatoare sanatatii. Ele afecteaza productia de dopamina care influenteaza starea de fericire, bunastare. Produsele fast-food afecteaza capacitaaatea de invatare, atentie, motivare si memorare.

4. Prajelile
Aproape toate alimentele procesate contin si substante chimice care provoaca hiperactivitate la copii si adulti. Alimentele prajite distrug incet celulele nervoase.

5. Sarea
Alimentele sarate afecteaza tensiunea arteriala si fac mult rau inimii. De asemenea sarea poate afecta si capacitatea de a gandi.

6.Ceralele
Cu exceptia cerealelor integrale 100 % (care sunt bogate n fibre si pot preveni imbatanirea) toate celelalte cereale au un impact negativ asupra functiei creierului, cauzand pierderi de memorie, si confuzie mentala. Incercati sa inlocuiti carbohidratii cu cereale integrale.

7. Proteinele prelucrate
Carnea este cea mao bogata sursa de proteine. Dar carnea pocesata, cum ar fi carnatii, salamurile au efecte nocive asupra organismului. Surse naturale de proteine sunt: pestele, produsele lactate, nucile si semintele.

8. Grasimile
Grasimile sunt responsabile penru o serie deprobleme de sanatate. Cresc sansele de obezitae, creste colesterolul si inima este afectata. Grasimile sunt daunatoare si pentu creier, deoarece produc contractii asemanatoare cu cele ale bolii Alzheimer. In plus cresc riscul de accident vascular cerebral.

9. Indulcitorii artificiali
Persoanele care doresc sa piarda in greutate inlocuiesc zaharul cu indulcitori, deoarece contin mai putine calorii. Daca sunt folositi pe perioade indelungate de timp, afecteaza capacitatea de a invata.

10. Nicotina
Desi nu este un aliment, nicotina este considerata una dintre cele mai daunatoare substante pentu sanatate. Ea cauzeaza imbatranirea prematura a pielii, respiratie urat mirositoare, creste sansele de cancer pulmonar si afecteaza vasele de sange care joaca un rol crucial in functionarea creierului.

 

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *