7 lucruri pe care muschii tai vor sa ti le spuna

Ti-ai pertrecut vreodata ziua avand dureri mari de muschi? Ei bine muschii pot spune multe despre modul cum te simti.

De obicei, mesajul este simplu in cazul in care muschii sunt inflamati in urma exercitiilor fizice excesive, dar mai mult de atat, ce pot transmite ei?

dureri-musculare

Iata cateva lucruri pe care le poti invata de la muschii tai.

1. Ai nevoie de o zi de odihna
Atunci cand muschii au fost solicitati la maxim, iar a doua zi sunt inflamati de la antrenamentul intens, ai nevoie de o zi de odihna. Muschii au nevoie de o pauza pentru a se reface. Recuperarea este esentiala in antrenamentul de fitness. Daca totusi nu se poate sa ai o zi libera, atunci hidrateaza-te foarte bine si fa exercitii usoare, cum ar fi mersul pe jos si jogging-ul.

2. Nu bei suficienta apa
Crampele se intampla si atunci cand muschii sunt involuntar contractati. Deshidratarea pare sa favorizeze aceste crampe, spun specialistii. Evita exercitiile in caldura extrema, ia pauze frecvente si rehidrateaza-te pentru a preveni crampele sau leziunile grave.

3. Ai nevoie de electroliti
Dupa un program intens de antrenament, nu este suficient sa bei doar apa. Ai nevoie de refacerea mineralelor, cum ar fi sodiu, potasiu si magneziu. Acestea ajuta organismul sa mentina echilibrul fluidelor. Epuizarea acestor saruri importante, poate duce la leziuni musculare, dureri si crampe. Daca nu esti fan al bauturilor sportive, atunci consuma banane, unt de arahide, alge marine, lapte.

4. Ai imunitatea scazuta
Daca te dor muschii fara nici un motiv, este posibil ca muschii sa te avertizeze ca va urma o raceala. Inflamatia muschilor este lupta organismului impotriva virusurilor.
O alta cauza a durerilor musculare poate fi ca urmare a unui medicament pe care il iei. Anumite medicamente provoaca inflamatii. Citeste cu atentie prospectul medicamentului si consulta medicul.

5. Ai petrecut prea tare
Dupa cateva pahare in plus, muschii pot resimtii asta ca alegatul la un maraton. Alcoolul activeaza sistemul imunitar, in plus are efect diuretic. Combinatia dintre deshidratare si respunsul inflamator, aduce durerile musculare. Poti preveni acest lucru, cu o inghitituta de apa, la fiecare cocktail.

6. Impingi limitele
Exercitiile nu ar trebui sa fie dureroase, dar totusi este bine ca muschii sa se agite putin in timpul antrenamentelor. Este semn ca lucrezi bine si poti face progrese, insa daca durerile devin puternice, este semn ca exagerezi, si ar treui sa te antrenezi pas cu pas.

7. Ai ruptura musculara
Este in regula sa ai febra musculara dupa un antrenament intens insa, daca durerile sunt puternice, si dureaza o perioada mai mare de timp, nu este in regula. Este posibil sa ai o intindere sau chiar o ruptura musculara. Uita-te la simetria muschilor. Daca ceva este in neregula, si durerea persista pana la 72 de ore dupa antrenament, ceva nu este in regula si ar trebui sa te adresezi unui specialist.

sursa: prevention.com

Ultimele comentarii
  1. Danciu
    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *