7 factori care influenteaza greutatea

In afara factorilor alimentari, stilul de viata sedentar, schimbarile hormonale, medicamentele si stresul pot afecta cresterea in greutate.

Cresterea in greutate este in general factorul principal care afecteaza stima femeilor fata de sine.

Multi cred ca obiceiurile alimentare sunt singurele responsabile pentru cresterea in greutate, dar medicii ne spun ca exista o multime de alti factori care influenteaza ingrasatul. Acesti factori pot fi: genetici, tulburari hormonale, lipsa activitatii fizice, stres, consumul redus de apa.

crestere greutate

Urmareaste cum influenteaza acestea cresterea ta in greutate si invata sa eviti acest lucru:

1. Obiceiurile alimentare
Cresterea in greutate se realizeaza in momentul cand alimentele consumate aduc un aport mai mare de calorii, decat cele arse de organism.
Daca o pesoana consuma zilnic 300 de calorii peste doza zilnica recomandata, dupa o luna persoana se va ingrasa cu 1 kg.

2. Factori genetici
Factorii genetici pot influenta consumul metabolic al fiecarui individ. Bolile genetice cum sunt diabetul zaharat, aritmie cardiaca si hipertensiune arteriala, pot influenta cresterea greutatii.

3. Tulburari hormonale
Tulburarile hormonale pot afecta echilibrul. Sindromul premenstrual, menopauza, tulburarile glandei tiroide, schimbari bruste hormonale, pot duce la retinerea de lichide, prin urmare cresterea in greutate.

4. Sedentarismul
Facilitatile vietii moderne determina o scadere semnificativa a lipsei de activitate. Folosirea masinii, a telefoanelor mobile ne face mai putini activi. Exercitiul fizic este extrem de important pentru controlul greutatii. Acesta creste metabolismul, creste masa musculara si alunga anxietatea.

5. Stresul
Nivelul ridicat de stres poate afecta crestere in grutate. Stresul mentine corpul intr-o stare de alerta. Pentru a se proteja, organismul acumuleaza resursele disponibile pentru a fi arse in caz de nevoie.

6. Lipsa de apa
Consumul insuficient de apa face ca organismul sa nu mai functioneze in parametrii normali si scade metabolismul. Apa ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Apa previne deshidratarea. Expertii recomanda consumul a cel putin doi litrii de apa pe zi.

7. Medicamentele
Mai multe tipuri de medicamnte pot afecta metabolismul. Antidepresivele si anticonceptionalele se regasesc printre medicamentele care duc al cresterea in greutate. In plus, unele medicamente pentru hipertensiune arteriala, diabet zaharat, si astm pot afecta greutatea utilizatorului. Citeste prospectul inainte de consum si consulta un medic.
Specialistii ne recomanda ca pentru mentinerea greutatii corporale sa mentinem un echilibru intre caloriile consumate si consumul de energie. Stabileste o rutina alimentara santoasa in care sa incluzi si activitate regulata!

Pentru a nu te ingrasa, medicii recomanda:

– cel putin 4 mese pe zi;
– mananca o varietate de alimente, inclusiv legume si fructe, cel putin 4 portii pe zi;
– evita zaharul si bauturile racoritoare. De asemena, controleaza consumul de sare;
– consuma produse lactate, pentru a-ti asigura aportul de calciu, esential pentru sanatatea oaselor;
– fa miscare! Se recomanda minim 150 de minute pe saptamana, cate 30 de minute zilnic.

Ori de cate ori exista modificari de grutate, este important sa identifici care sunt factorii care contribuie la cresterea in greutate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *